دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : 92201
منبع : خبرگزاری فارس

سازمان وکالت امامین عسکریین (ع) عقاید شیعه را حفظ کرد

قم نيوز : عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) العالمیه، سازمان و شبکه وکالت تأسیس یافته توسط امامین عسکریین (ع) را سبب حفظ اعتقادات شیعه شد و پابرجا ماندن دین خدا دانست.
سازمان وکالت امامین عسکریین (ع) عقاید شیعه را حفظ کرد
سازمان وکالت امامین عسکریین (ع) عقاید شیعه را حفظ کرد
به گزارش قم نيوز حجت الاسلام ناصر رفیعی طی سخنرانی در سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) با اشاره به دوران امامت 40 ساله امامین عسکریین (ع) یعنی امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: آن حضرات با نصب وُکلایی در شهرهای مختلف جهان اسلام، زمینه را برای غیبت حضرت حجت بن الحسن (ع) فراهم کردند تا شیعه بتواند در شرایط غیبت نیز با مراجعه به نمایندگان و وُکلای راستین آن حضرات، دین خود را از منبع مُوثّق دریافت دارد، آن را بیشتر بشناسد و در جهت حفظ آن بکوشد.

وی ادامه داد: باید گفت نقش این وُکلا در زمان امامین عسکریین (ع) چیزی فراتر از نقش اقتصادی و جمع آوری وجوهات شرعی داشته است، یعنی نقش اجتماعی آنان در رفع مشکلات مردم و همچنین نقش فرهنگی و علمی آنان در حفظ علم کلام شیعه و اعتقادات مردم هم غیر قابل انکار است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی دیگر از نقش های وکلای آن امامان هُمام، نقش سیاسی آنان در مبارزه با حکومت جائر بنی عباس بود که حتی به شکنجه شدن و شهادت برخی از آنان انجامید.

حجت الاسلام رفیعی گفت: نام برخی از این وکیلان شکنجه شده و شهید شده در برخی نامه های امام حسن عسکری (ع) هم آمده است؛ آن جا که آن امام معصوم (ع) با نام بردن از آن وُکلای مجاهد، از آنان تقدیر کرده اند که برای نمونه می توان به دو مورد از آنان اشاره کرد که یکی پس از تحمل 300 ضربه تازیانه، جسد نیمه جانش به میان رود دجله انداخته شد و دیگری هم با وارد شدن عمود آهنین بر سرش به شهادت رسید.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که دین مبین اسلام به سادگی به دست ما نرسیده است، گفت: همه توجه داشته باشند که بسیاری از علما و بزرگان در گذشته و حال شکنجه و زندانی شده و یا به شهادت رسیده اند تا دین خدا حفظ شود، پس باید همه مردم و مسؤولان مراقب باشند تا دین و اعتقادات مردم پابرجا بماند و البته تقویت شود.

وی سپس با نقل قولی از حجت الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: ایشان همواره به این نکته توجه می‌دهند که چوب ها و لطمه های دین را یاسرها و سمیه ها خورده اند که امروزه ما می توانیم بر سر سفره آماده دین و قرآن بنشینیم و استفاده کنیم.

حجت الاسلام رفیعی در ادامه با بیان روایتی به نقل از اسماعیل بن اسحاق نیشابوری، یکی از وکیلان مشهور امام حسن عسکری (ع) گفت: او در این روایت که در منابع مختلف روایی آمده، به نامه ای ممهور از امام عسکری (ع) اشاره می کند که حضرت در آن نامه فرموده اند اهل بیت (ع) به شیعیان خود علاقه قلبی دارند و آنان را دوست می دارند و البته وقتی نعمتی به آنان از سوی خدا می رسد، شاد می شوند و خدا را شُکر می گزارند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به روایتی دیگر از امام حسن عسکری (ع) به نقل از یکی از مُحدّثین بزرگ شیعه یعنی ابوهاشم جعفری – که مورد وثوق آن حضرت بود – گفت: امام یازدهم در این روایت و ذیل آیه 23 سوره مبارکه فاطر، کسانی را که امامت همه امامان معصوم (ع) را نمی‌پذیرند، ظالم به نفس خود می خوانند و البته دارندگان معرفت به امامان معصوم (ع) را «مُقتصد» می دانند که البته این مُقتصدین، می توانند بر اساس میزان معرفت خود درجات مختلفی داشته باشند.

حجت الاسلام رفیعی در عین حال بیان داشت: البته امام عسکری (ع) در ادامه این روایت به ابوهاشم جعفری چنین می فرمایند که خدا را بر داشتن تمسّک به حبل ولایت و نعمت امامت امام معصوم (ع) شاکر باشد، چراکه هر فرد در روز قیامت با امامش محشور خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdfx0n.yt0xz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما