سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : 92215
منبع : خبرگزاری فارس

ارسال 192 مقاله از 26 کشور به کنفرانس بین المللی صلح پژوهی

قم نيوز : رئیس مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت از برگزاری مجازی دومین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی با پذیرش 192 مقاله تخصصی و به زبان های مختلف از 26 کشور جهان خبر داد.
ارسال 192 مقاله از 26 کشور به کنفرانس بین المللی صلح پژوهی
ارسال 192 مقاله از 26 کشور به کنفرانس بین المللی صلح پژوهی
به گزارش قم نيوز عابدین سیاحت اسفندیاری در نشست رسانه ای این کنفرانس که با حضور اصحاب رسانه در دفتر این مرکز در قم برگزار شد با بیان تاریخچه ای از فعالیت های این مرکز از زمان تأسیس یعنی سال 1395 اظهار کرد: فعالیت های فرهنگی، انتشاراتی و پژوهشی و همچنین برگزاری چند همایش و کنفرانس با مشارکت دانشگاه امام صادق (ع) و جامعه المصطفی (ص) العالمیه از جمله این برنامه ها بوده است.

وی ادامه داد: نخستین کنفرانس صلح پژوهی نیز در اسفند ماه سال 1397 در جزیره کیش برگزار شد و قرار بود دومین کنفرانس هم در اسفند ماه سال گذشته در همان مکان برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد.

سیاحت اسفندیاری زمان برگزاری دومین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی را پنجشنبه هشتم آبان ماه اعلام و اضافه کرد: افتتاحیه این همایش از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح با سخنرانی علی باقری دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو و همچنین خانم سیلینه ویکتور، صلح پژوه و نماینده این مرکز در آمریکای لاتین در سالن کنفرانس مجمع فلاسفه ایران و در حضور جمع محدود آغاز و از طریق نشانی Meeting.icpcr.com/peace پخش می شود.

رئیس مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت همچنین گفت: در این کنفرانس 192 مقاله از 26 کشور جهان مانند ایران، لبنان، آمریکا، برزیل، هندوستان، اندونزی، فلسطین، کره جنوبی، تونس و دانمارک پذیرش شده اند که خلاصه این مقالات در کتاب کنفرانس منتشر شده است.

وی ادامه داد: پس از افتتاحیه، دو پنل تخصصی به زبان های فارسی و انگلیسی، امکان ارائه 28 مقاله برگزیده این کنفرانس بین المللی را فراهم می کنند و عصر همان روز پنج شنبه نیز مراسم اختتامیه با حضور برخی شخصیت ها و از جمله حجت الاسلام محسن قنبری عنوان معاون ارتباطات و امور بین الملل جامعه المصطفی (ص) العالمیه برگزار خواهد شد.

 

اعطای جایزه بین المللی صلح

رئیس مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت در عین حال در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در قم درباره چشم انداز فعالیت های مرکز متبوع خود تصریح کرد: تلاش داریم تا با تشکیل شبکه ای از فعالیت ها مانند تأسیس بنیاد بین المللی نظریه پردازان، راه اندازی انجمن سفیران صلح، تدارک اعطای جایزه بین المللی صلح و همچنین آغاز فعالیت یک پایگاه خبری تحلیلی چند زبانه با عنوان «رصدبانان»، فعالیت های این مرکز را توسعه بخشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciwra3.t1arz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما