چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب : 92234
منبع : خبرگزاری فارس

نهادهای دینی تأثیر ویژه‌ای در کنترل کرونا در قم داشتند

قم نيوز : استاندار قم با بیان اینکه اگر در مقابله با کرونا در قم توفیقی داشته‌ایم به خاطر تأثیر نهادهای دینی و حمایت مراجع و علما بوده است، گفت: در قم کمترین تجمعات و بیشترین میزان رعایت را داشتیم و در این زمینه از مردم، مسئولان و مدیران هیئات مذهبی باید تشکر کنیم.
نهادهای دینی تأثیر ویژه‌ای در کنترل کرونا در قم داشتند
نهادهای دینی تأثیر ویژه‌ای در کنترل کرونا در قم داشتند
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست استاندار قم پیش از ظهر امروز در نشست مدیران استان قم که به دعوت نمایند ولی فقیه در استان قم و به منظور پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: ما در ستاد کرونای استان بیش از ۶۰ جلسه و همچنین با حضور رئیس جمهور نیز بیش از ۴۰ جلسه داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در همه جلسات به راهبردها و منویات مقام معظم رهبری نگاه ویژه داشته و ایشان هم همواره ستاد ملی مبارزه با کرونا را مورد حمایت و لطف قرار داده‌اند، افزود: در شرایطی که ما از هر جهت تحت فشار هستیم و دشمنان وحدت نظام را مورد هدف قرار داده‌اند حفظ احترام و حرمت افراد لازم و ضروری است و اگر رعایت نشود آسیب خواهیم دید.

استاندار قم با تأکید بر تخصصی بودن جبهه سلامت، اظهار کرد: مدیریت و تقویت کادر درمان و پزشکی باید محور تمام تصمیم گیری‌ها باشند و ما در استان قم هم این را به عنوان یک معیار اتخاذ کردیم و به نتایج خوبی هم رسیده‌ایم.

وی با اشاره به کمک‌های مؤمنانه و مواسات گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در فروردین ماه حرکت های خوبی انجام گرفت و بویژه در قم تمامی ظرفیت‌ها فعال شد و همایش شکوهمندی از مواسات و همدلی به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: با همت مردم، خیرین، طلاب جهادی و نهادهای مردمی و دولتی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان قم در رتبه‌های اول کشوری قرار گرفتیم.

سرمست با بیان اینکه نظرات مراجع، علما و روحایت بسیار نافذ و تأثیر گذار بوده و در طول این مدت این ظرفیت در کنار سیستم بهداشت کشور قرار گرفت و مردم را به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تشویق کردند، افزود: رعایت مسائل بهداشتی در قم از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا موفقیت در کنترل بیماری در قم به پای دین گذاشته می شود و از سوء استفاده دشمنان در این زمینه جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه و نهادهای دینی با همکاری با دستگاه بهداشت کشور علاوه بر تأثیر بر مقابله با شیوع ویروس کرونا دسیسه های دشمن بر ناکارآمدی دین در اداره جامعه را خنثی کردند، ابراز کرد: اگر ما توفیقی در کنترل کرونا در قم کسب کردیم به خاطر تأثیر و حمایت روحانیت و نهادهای دینی بوده است.

استاندار قم با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت خیرین و گروهای مردمی، گفت: در قم به دلیل هماهنگی و تدبیری که صورت گرفت باعث شد که از کار تکراری و موازی کاسته شود و جبهه سلامت، مردم و گروه‌های جهادی را در کنار خود ببیند و انگیزه بگیرد و با توجه به طولانی شدن شرایط کرونا زمینه های نا امیدی، دلسردی و خستگی در سیستم درمان کمتر دیده شود.

وی در ارتباط با ساختار جدید ستاد ملی کرونا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، بیان کرد: بلافاصله رییس جمهور فرماندهی قرارگاه را به وزیر کشور محول کردند و تدابیر مهمی در وزارت کشور اتخاذ شده و وظیفه استانداران دو چندان شد و امیدواریم این به قاطعیت در تصمیم گیری‌ها کمک کند و به انسجام بیشتر بینجامد.

سرمست با اشاره به این که ما موج اول را به خوبی پشت سر گذاشتیم و در موج دوم و سوم در حال کنترل بیماری هستیم، افزود: اگر این سیاست های محدودیتی را ادامه دهیم و همان عزم، اتحاد و انسجامی که در موج اول داشتیم را تجربه کنیم امید داریم که موج سوم را هم به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه ما در استان قم از نظر تعداد بستری‌ها سیر نزولی را شاهد هستیم، گفت: در موج سوم خیلی از مسئولان اظهار نگرانی می کردند که ظرفیت بیمارستانی ما جوابگو نباشد ولی اعمال محدودیت‌ها و همکاری مردم و بزرگان باعث شد که تا حدودی بتوانیم کنترل کنیم ولی رفتار این ویروس بسیار پیچیده و شکننده است و با کوچکترین سهل انگاری و عادی انگاری می تواند بازگشت داشته باشد.

استاندار قم با بیان اینکه ما در قم کمترین تجمعات و بیشترین میزان رعایت را داشتیم، گفت: ما هیچ مورد قابل توجهی از نقض پروتکل‌های بهداشتی را نداشتیم و در این زمینه از مردم، مسئولان و مدیران هیأت‌های مذهبی باید تشکر کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjx8eh.uqe8tzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما