پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : 92243
منبع : خبرگزاری تسنیم

حمل بار اضافه توسط خودروهای سنگین به محورهای قم آسیب رسانده است

قم نيوز : معاون استاندار قم با بیان اینکه یکی از عواملی که در جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی سبب خطر می‌شود، حمل بار با خودروهای سنگین بیش‌ازاندازه استاندارد است گفت: اجرای طرح‌های عمرانی و بهسازی، نقش مهمی در ایمنی راه و جاده و کاهش تلفات دارد.
حمل بار اضافه توسط خودروهای سنگین به محورهای قم آسیب رسانده است
حمل بار اضافه توسط خودروهای سنگین به محورهای قم آسیب رسانده است
به گزارش قم نیوز محسن بهشتی ظهر امروز در جلسه ایمنی راه‌های استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: آمار تردد خودروهای سبک و سنگین در شش‌ماهه نخست سال کاهش داشته است و باید تلاش کرد با ایمنی راه‌های مواصلاتی، آمار تصادفات و تلفات را نیز کاهش داد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های عمرانی و بهسازی، نقش مهمی در ایمنی راه و جاده و کاهش تلفات دارد، افزود: باید در جهت کاهش تلفات، علاوه بر افزایش ظرفیت‌های نظارتی و بازدارنده همچون جریمه، ایمنی راه را نیز موردتوجه قرار دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ابراز کرد: یکی از عواملی که در جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی سبب خطر می‌شود، حمل بار با خودروهای سنگین بیش‌ازاندازه استاندارد است، به‌ویژه در حمل مواد معدنی و مصالح، گاهی خودروها تا بیش از دو تن اضافه‌بار دارند و این تخلف، کیفیت جاده و راه را به مخاطره انداخته و آسفالت را تخریب می‌کند.

وی عنوان کرد: با توجه به انجام تخلفات در حمل بار اضافه توسط برخی از پیمانکاران و متولیان، باید از طریق شورای معادن وارد عمل شویم و با توجه به استفاده از باسکول موجود در معادن اضافه‌بار مشخص شود، دراین‌باره از ظرفیت قانونی برای تأثیر بر مجوزها به‌عنوان عاملی بازدارنده استفاده کنیم.

بهشتی با تأکید بر اینکه اضافه‌بار برای معادن دارای سود اقتصادی است و جریمه خودروهای سنگین به‌تنهایی بازدارنده نیست، یادآور شد: اگر سازمان صنعت، معدن و تجارت این اضافه‌بار را به‌عنوان تخلف در نظر بگیرد و با استعلام از راهداری این امر را تخلف بداند و در صدور مجوز تأثیر داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کیفیت راه بسیار بد است و این بار اضافه تأثیر مخربی بر جاده‌ها دارد و تخریب آسفالت جاده می‌تواند آمار تلفات و تصادفات را افزایش دهد و باید از ابزارهای قانونی در جهت برخورد با تخلفات استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در مورد نصب دوربرگردان دوم در مسیر آزادراه قم-کاشان افزود: مسیر باید به‌گونه‌ای طراحی شود که دسترسی به رمپ با مشکلی مواجه نشود، در این فاصله امکان ورودی نیست چراکه سرعت بالاست و در ورودی شهر ایجاد دوربرگردان منطقی نیست.

وی تصریح کرد: در این محدوده یک سری اراضی توسط مردم تملک شده است که کاربری آن حمل‌ونقل بوده و مسکونی نمی‌شود و در سمت لبه خروجی قم، برای احداث واحدهای خدماتی و رفاهی مناسب بوده که همین امر به ترافیک می‌افزاید و باید پیش‌بینی لازم را به لحاظ ترافیکی داشته باشیم.

بهشتی اضافه کرد: ایجاد راه دسترسی نمایشگاه یکی از مطالبات مهم است و باید با نگاه کارشناسی این مشکل در سطح ملی رفع شود، ما بحث فنی را می‌پذیریم اما نباید با ایجاد موانع، یکی از فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری در قم را تحت شعاع خود قرار داد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم آسفالت 9 کیلومتر از جاده دشت بهشت است که دراین‌باره میراث فرهنگی پیگیر آن بوده و تاکنون 7 کیلومتر آسفالت شده است، با توجه به کوهستانی بودن منطقه و خطر پرتگاه، نیاز به 4 کیلومتر گارد است.

بهشتی اظهار داشت: با آسفالت این مسیر جذابیت زیادی برای حضور گردشگران ایجاد می‌شود و پیش‌بینی لازم در جهت افزایش ایمنی ضروری است، مهم‌ترین اولویت در جذب گردشگر در مناطق مختلف قم، ایمنی راه و جاده‌هاست.

وی اجرای پروژه آب‌رسانی به دهستان قمرود را طرح مهم دیگری برشمرد و گفت: آب‌رسانی به منطقه نیاز به مجوز دارد، آب شرب قمرود دارای کیفیت پایینی است و باید مجوزهای لازم صادر شود، دراین‌باره بازدیدی انجام شده است.

بهشتی خاطرنشان کرد: باید در جهت آب‌رسانی، از طریق حریم اقدام شود و به دلیل وجود انشعابات در مسیر با دشواری‌هایی مواجه هستیم و دراین‌باره نیاز به تعامل دستگاههای خدماتی و بحث فنی هستیم، با توجه به تأمین آب با کیفیت، باید مردم قمرود را تحت پوشش قرار دهیم و برای عبور از حریم، چاره‌اندیشی شود.

وی گفت: در تأمین آب قمرود از ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کنیم و با شرکت گاز نیز جلساتی برگزار می‌شود، کمبود آب شرق در قمرود یک مشکل اجتماعی است و باید از طریق ظرفیت قانونی این مشکل حل و فصل شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjt8eh.uqe8xzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما