پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : 92250
منبع : خبرگزاری فارس

پروژه های استان باید «تعیین تکلیف» شوند نه «رفع تکلیف»

قم نيوز : استاندار قم خطاب به مدیران این استان و با بیان ضرورت «تعیین تکلیف» پروژه های استانی تصریح کرد: مدیران و مسؤولان استان نباید به برخی از پروژه ها با دید «رفع تکلیف» بنگرند.
پروژه های استان باید «تعیین تکلیف» شوند نه «رفع تکلیف»
پروژه های استان باید «تعیین تکلیف» شوند نه «رفع تکلیف»
به گزارش قم نيوز بهرام سرمست در جمع تعدادی از مدیران استان و در سالن کرامت استانداری با اشاره به این که جذب سرمایه گذاری از خارج از قم باید جزو برنامه های اقتصادی مدیران و مسؤولان استان باشد اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در امر رونق سرمایه گذاری در استان، ضرورت ارتباط و تبادل اطلاعات بین سرمایه گذاران استان است تا آنان از وضعیت یکدیگر باخبر باشند و بتوانند بر اساس توانمندی های یکدیگر، برنامه ریزی بهتری در امر سرمایه گذاری داشته باشند.

وی همچنین راه اندازی مرکز شبانه روزی فوریت های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری استان را امری مبارک دانست و افزود: البته ضروری است تا نمایندگان دستگاه های مختلف در این مرکز حضوری فعال و مؤثر داشته باشند.

سرمست اضافه کرد: یکی دیگر از نکات مهمی که باید در این مرکز شبانه روزی مورد توجه جدی قرار گیرد، لزوم هماهنگی همه جانبه میان نمایندگان دستگاه های حاضر و فعال در آن است.

وی در عین حال تأکید کرد: همه بدانند که این مرکز برای تسهیل روند امور راه اندازی شده و نباید فازی به فازهای بوروکراسی جاری اضافه کند.

استاندار قم فعالیت کلینیک صنعت استان قم در شهرک شکوهیه قم را نیز اقدامی مبارک خواند و ادامه داد: تلاش این کلینیک برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و کمک به رونق تولید در استان بوده است.

سرمست اضافه کرد: این کلینیک باید در راستای به روز رسانی واحدهای تولیدی و صنعتی استان و همچنین شناسایی فضای جدید کار برای آن ها در راستای بالندگی و رشد سازمانی اقدامات مؤثرتری انجام دهد.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد تفاهم مشترک بین این کلینیک و واحدهای تولیدی استان گفت: شرایط باید به گونه ای باشد که این کلینیک توسط واحدهای تولیدی استان به عنوان مشاوری امین شمرده شود.

سرمست یادآور شد: باید مراقبت شود تا مشاوران فعال در این کلینیک، هم دارای دانش تئوریک کافی و هم بهره مند از تجربه لازم باشند، در عین حال که می توان در شاخه های مختلف از افراد خبره دیگر نیز که حتی خارج از استان فعال هستند، مشاوره و بهره گرفت.

استفاده از ظرفیت مشاوره ای کارآفرینان برتر توصیه دیگر استاندار قم به مسؤولان دستگاه های اجرایی استان بویژه مسؤولان اقتصادی و تولیدی بود.

وی همچنین ضمن انتقاد از برخی مدیران و مسؤولان استان که بجای  دیدگاه «تعیین تکلیف»، از دیدگاه «رفع تکلیف» پروژه ها استفاده می کنند گفت: البته اگر این روند «رفع تکلیف» در برخی پروژه ها و بویژه پروژه های ناتمام ادامه پیدا کند، با آن برخورد خواهد شد.

سرمست ادامه داد: این سخن لزوما به معنای تأمین نظر متقاضی در همه شرایط و احوال نیست، بلکه نکته در این است که همه چیز باید روشن و شفاف و بر اساس قانون مطرح شود و حداکثر همکاری هم با متقاضی وجود داشته باشد.

استاندار قم در پایان تصریح کرد: به هر حال ملاک برای تصمیم گیری ها همواره توجه به قانون و بر اساس نظرات کارشناسی خواهد بود، ضمن آن که دیدگاه «رفع تکلیف» هیچ گاه نباید جای دیدگاه «تعیین تکلیف» را بگیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchvinw.23nimdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما