جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : 92276
منبع : خبرگزاری تسنیم

1335 بیمار خاص در قم زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند

قم نيوز : مدیرکل بیمه سلامت استان قم گفت: ۱۳۳۵ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت در قم‌ هستند و از خدمات دارویی و درمانی استفاده می‌کنند.
۱۳۳۵ بیمار خاص در قم زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند
۱۳۳۵ بیمار خاص در قم زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند
به گزارش قم نیوز محمدرضا فخاریان قمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته بیمه سلامت از 3 الی 9 آبان ماه اظهار داشت: 40 میلیون نفر در سراسر کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند و سال قبل 141 میلیون بار مراجعه به 45 هزار مرکز طرف قرارداد انجام‌شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم افزود: سال 98 تعداد 650 هزار بار مراجعه به 600 مراکز درمانی قم اتفاق افتاده و 220 میلیارد تومان هزینه درمان پرداخت‌شده است، امسال به‌طور میانگین ماهانه 18 و نیم میلیارد تومان هزینه درمان پرداخت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: رسالت سازمان سلامت توسعه کمی و کیفی خدمات و پوشش فراگیر و عادلانه و کاهش پرداخت بیمه‌شدگان و رفع هم پوشانی بیمه و گسترش پزشک خانواده و نظام ارجاع است، براین اساس حرکت به سمت سازمان الکترونیک شروع شد و برای دستیابی به اهداف فوق 4 پروژه مهم تعریف‌شده است.

فخاریان قمی بیان کرد: این پروژه‌ها شامل سامانه استحقاق سنجی و سامانه رسیدگی الکترونیکی و اسناد بستری و سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و سامانه نظام ارجاع الکترونیکی است.

وی عنوان کرد: در خصوص الکترونیکی کردن فرآیندها و دولت الکترونیک و استقرار دولت الکترونیک در راستای اجرای برنامه شش‌ساله و ارائه سریع خدمات و کاهش مراجعات و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش گردش اسناد کاغذی اتفاق افتاد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم خاطرنشان کرد: از سال قبل اسناد بستری در بیمارستان‌های دولتی دیگر کاغذی ارسال نمی‌شود،در این‌باره 65 هزار پرونده بستری در سال وجود داشت که از 15 برگ کاغذ تشکیل می‌شد، با استقرار این سامانه در استفاده از کاغذ صرفه‌جویی شد و اسناد الکترونیکی ارسال می‌شود.

وی گفت: این طرح دارای مزیت‌های زیادی است و قوانین بیمه‌ای وزارت بهداشت روی این سامانه اعمال می‌شود و صرفه‌جویی در وقت و نیروی انسانی و منابع به همراه دارد.

فخاریان قمی افزود: در حال حاضر 330 هزار نفر در قم تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که شامل 61 هزار و 937 کارکنان دولت و 53 هزار و 815 نفر صندوق روستایی و 107 هزار و 22 نفر صندوق سلامت بیمه همگانی و 73 هزار و 156 نفر صندوق سایر اقشار و 19 هزار و 655 نفر صندوق ایرانیان و 8 هزار و 905 نفر صندوق نظام ارجاع و 4 هزار و 819 نفر صندوق اتباع است.

وی تصریح کرد: 1335 بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت در قم‌ هستند و از خدمات دارویی و درمانی استفاده می‌کنند و داروهای ایرانی بیماران خاص رایگان تأمین می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم بیان کرد: 603 مرکز، طرف قرارداد بیمه سلامت در قم است و 11 دفتر پیشخوان شامل سه دفتر در روستا فعال است و با ارائه خدمات در سال 98 تعداد 347 هزار دفترچه تعویض شد.

وی عنوان کرد: در بیمارستان‌های دولتی 8 میلیارد و 900 میلیون تومان میانگین هزینه برآورد می‌شود و در مراکز غیردولتی 9 میلیارد و 600 میلیون تومان ماهانه پرداخت می‌کنیم و در سال جاری 110 میلیارد تومان به مراکز مختلف پرداخت انجام‌شده است.

فخاریان قمی اظهار داشت: مهم‌ترین پروژه سازمان که برخی به نتیجه رسیده است استحقاق سنجی و پایه حذف دفترچه است که از بیمارستان دولتی آغاز شد و با ارائه کد ملی از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه 470  راهنمای بالینی در سال قبل برای استانداردسازی درمان ابلاغ‌شده است، تصریح کرد: بیمه‌شدگان از طریق سامانه ستاره 1666 مربع و درج به همراه کد ملی می‌توانند در جریان اعتبار دفترچه قرار بگیرند، همچنین سامانه 1666 برای پاسخ گوئی به شکایات و پیشنهاد‌ها به‌طور شبانه‌روزی فعال است.

وی خاطرنشان کرد: در بیمه سلامت کشور 2 و نیم میلیون رفع همپوشانی داریم و دیگر افراد نمی‌توانند هم‌زمان از بیمه دیگری نیز برخوردار شوند و از طریق کد ملی وضعیت بیمه آنها مشخص می‌شود.

فخاریان قمی گفت: آزمون وسع نیز در شناسایی وضعیت مالی افراد جهت استفاده رایگان از بیمه انجام می‌شود، براین اساس بانک اطلاعاتی در وزارت کار و امور اجتماعی شرایط اقتصادی را احصا می‌کند که دهک زیر 4 به‌طور رایگان بیمه می‌شوند و در وضعیت اقتصادی متوسط نیم‌بها سالانه به مبلغ 340 هزار تومان و افراد با امکان مالی خوب 680 هزار تومان سالانه بیمه می‌شوند.

وی تصریح کرد: در شناسایی دهک‌ها برای بیمه سلامت، وضعیت مالی و وسع افراد ارزیابی می‌شود که در شرایط کرونایی به دلیل مشکلات اقتصادی تدابیری در جهت شناسایی اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر اتخاذ می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم ادامه داد: بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت برای بیماران کرونایی خدمات بستری 90 درصد است و داروها تحت پوشش است و بیماران از مزایای بیمه‌ای درروند درمان برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfv0d1.w6d0eagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما