قم نيوز : مدیرکل مدیریت بحران استان قم با اشاره به جزئیات اجرای محدودیت‌های کرونایی آذرماه گفت: تمامی محدودیت‌های کرونایی در آذرماه، ضمانت اجرای قانونی دارد و به‌شدت نظارت می‌شود.
جزئیات محدودیت‌های کرونایی آذرماه/ ورود به قم "ممنوع"/ جریمه یک‌میلیونی در انتظار خودروهای غیربومی
جزئیات محدودیت‌های کرونایی آذرماه/ ورود به قم "ممنوع"/ جریمه یک‌میلیونی در انتظار خودروهای غیربومی
به گزارش قم نیوز محسن اروجی در گفت‌وگو با خبرنگاران پیرامون طرح محدودیت‌های کرونایی در استان قم اظهار داشت: طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید 19 در شهرهای کشور ازجمله قم اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس تجربیات ملی و جهانی 9 ماهه، وضعیت شهرهای کل کشور به سه دسته زرد، نارنجی و قرمز تقسیم‌شده و قم جزء مناطق قرمز است، افزود: این سه سطح هشدار براساس نظر وزارت بهداشت و برخی شاخصه‌ها اعلام می‌شود، در این مدت طرح‌های مختلفی اجرایی شد اما طرح جامع در جهت کنترل شیوع کرونا از شنبه یکم آذرماه اجرایی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم عنوان کرد: حوزه‌ها و فعالیت‌ها در همه این شهرها در پنج بخش شامل ادارات، مراکز تجاری، خدماتی و بازرگانی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و ترددهاست.

وی خاطرنشان کرد: در طرح جامع ادارات، 50 درصد نیرو تقلیل دارد و دیگر ادارات با یک‌سوم نیروها فعالیت دارند به‌شرط اینکه خللی در روند کارها انجام نشود، همچنین جلسات باید با حضور 15 نفر و حداکثر یک و نیم ساعت و با توصیه استاندار، برگزاری جلسات به‌صورت مجازی برگزار شود.

اروجی با تأکید بر اینکه فهرست مشاغل گروه یک و ضروری که تعطیل نیست شامل کارخانه‌های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات، مراکز زیرساختی و حیاتی، مراکز تأمین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند، فاضلاب، پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های عرضه سوخت،.حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری و درون‌شهری است گفت: ادارات و مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی، امدادی و ستادی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و میادین میوه و تره‌بار و مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و فرآورده‌های لبنی و نانوایی و مراکز بهداشتی، درمانی، امدادی، اورژانس و داروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی جز مجموعه‌هایی هستند که تعطیل نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: از دیگر مجموعه‌هایی که در این شرایط تعطیل نیستند می‌توان به مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون‌بر، خدمات اپراتورهای ارتباطی، الکترونیک و  پستی، شرکت‌های خدمات اینترنتی و رسانه‌های مکتوب و برخط و مراکز نگهداری و خدماتی سالمندان، معلولین، جانبازان ، مراکز توان‌بخشی و مراقبتی، آسایشگاه‌ها اشاره کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: تعمیرگاه‌های انواع خودرو، لوازم‌خانگی، الکتریکی و الکترونیکی و فروشگاه‌های انواع قطعات و لوازم‌یدکی و فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن‌آلات و کارگاه‌های صنعتی و چاپخانه‌ها، خشکشویی‌ها و آرامستان‌ها نیز جز مشاغلی بوده که تعطیل نمی‌شود.

وی با اشاره به تعطیلی کامل گروه شغلی دو سه و چهار در این مدت تعیین‌شده عنوان کرد: گروم دوم شامل پاساژهای سرباز و سربسته، مراکز خریدوفروش و مراکز طبخ مشتری پذیر ، آبمیوه‌فروشی‌ها و آرایشگاه‌های مردانه و فروش و موکت، مبلمان، برده‌فروشی و کادوئی است.

اروجی یادآور شد: همچنین گروه سوم شامل آموزشگاه‌ها و مهدکودک، دانشگاه‌ها و مدارس و حوزه و تالارهای پذیرایی آرایشگاه‌های زنانه و سینما و تئاتر و مساجد و مصلی است.

وی در مورد تعطیلی گروه چهار نیز خاطرنشان کرد: این بخش شامل مراسم‌های اجتماعی و مذهبی، همایش و مراکز تفریحی، شهربازی و باشگاه‌های ورزشی، کافه و غیره است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم اضافه کرد: در شرایطی که کرونا هرروز تلفات زیادی در کشور می‌گیرد باید به این محدودیت‌ها توجه کرد تا منجر به کاهش بیماری شود، البته تمامی محدودیت‌های کرونایی در آذرماه، ضمانت اجرای قانونی دارد و به‌شدت نظارت می‌شود.

وی با اشاره به ترددها در زمان اعمال محدودیت‌ها عنوان کرد: جریمه یک‌میلیون تومانی در انتظار تردد خودروهای غیربومی است و اگر خودرویی شهر قرمز به شهر زرد و نارنجی حرکت کند شامل جریمه یک‌میلیون تومان می‌شود و از طرفی ورود به شهرهای قرمز ازجمله قم ممنوع است.

اروجی گفت: تردد در سطح شهر از 9 شب تا 4 صبح برای ماشین‌های شخصی ممنوع است و مشاغل حساس به‌صورت صنفی می‌توانند مجوزها را برای تردد دریافت کنند، دراین‌باره نیز ضمانت اجرایی جریمه 200 هزارتومانی در سطح شهر است، دراین‌باره همشهریانی که با پلاک شهرهای دیگر ساکن قم هستند باید مدرکی برای سکونت در قم همراه داشته باشند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdchkqnw.23ni-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما