قم نيوز : رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در سال‌های تحریم عمدتا در شهرها خصوصا مراکز استان‌ها پروژه‌های قابل توجهی اجرا شد که مشکلات زیادی از مردم حل کرد گفت: از اولویت‌های مجلس شورای اسلامی این است که با طرح‌ها و لوایح جدید در این مسیر گام جدی برداشته و شاهد تحول و نقش‌آفرینی بیشتری برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باشیم.
قالیباف: کالاهای اساسی راحت‌تر و ارزان‌تر به دست مردم برسد/افزایش نقش و تقویت شهرداری‌ها در اولویت مجلس است
قالیباف: کالاهای اساسی راحت‌تر و ارزان‌تر به دست مردم برسد/افزایش نقش و تقویت شهرداری‌ها در اولویت مجلس است
به گزارش قم نیوز محمدباقر قالیباف عصر امروز در مراسم افتتاح، رونمایی و آغاز عملیات اجرایی هزار میلیارد ریال پروژه شهرداری قم، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، با تاکید بر اینکه بسیج بدون شک تبلور عینی حضور مردم به صورت سازمان‌یافته در تمام عرصه‌های خدمت، تلاش و مجاهددت در کشور است اظهار کرد: امروز می‌بینیم که در عرصه سلامت چگونه بسیجیان در کنار همه عزیزان پزشک و پرستارانی که انصافا مجاهدانه در تلاشند، در میدان هستند.

وی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های مدیران استان قم اعم از استاندار و شهردار و اعضای شورای شهر در توسعه و آبادانی این شهر افزود: پروژه‌های مهمی امروز در شهر قم افتتاح شده است؛ 15 پروژه‌ای که در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و تفریحی خدمات قابل توجهی به مردم ارائه می‌کند. اینکه سرانه فضای سبز شهر قم به 20 مترمربع رسیده بسیار جای خرسندی دارد چراکه من در دوره کاری خود تجربه چنین کاری را دارم و می‌دانم چه چالش‌هایی وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آلودگی هوا، آلودگی صوتی و کمبود فضای سبز امروز برای مردم مشکلات زیادی ایجاد کرده که این خدمت بسیار قابل تقدیر است.

وی افزود: با تجربه‌ای که من دارم امروز کمتر به اهمیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توجه کرده‌ایم؛ اگر امروز در قانون‌گذاری در مجلس و در اصلاح نظام اداری و اجرایی کشور دست به دست هم دهیم و بسیاری از این مسوولیت‌هایی که به صورت متمرکز در کشور اجرا می‌شود به شهرداری‌ها محول کنیم مردم بسیار بهتر از خدمات بهره‌مند خواهند شد و مشکلات بسیار کمتر شده و شهرداری‌ها می‌توانند بخش عمده چالش‌ها را رفع کنند.

قالیباف با تاکید بر اینکه در سال‌های تحریم عمدتا در شهرها خصوصا مراکز استان‌ها پروژه‌های قابل توجهی اجرا شد که مشکلات زیادی از مردم حل کرد گفت: از اولویت‌های مجلس شورای اسلامی این است که با طرح‌ها و لوایح جدید در این مسیر گام جدی برداشته و شاهد تحول و نقش‌آفرینی بیشتری برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باشیم.

وی با اشاره به چالش‌های شهرداری بیان کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها نبود درآمد پایدار در شهرداری‌ها است که زخم‌ کهنه‌ای بر پیکر شهرداری‌ها و مانع کار و تلاش بیشتر است و باید اصلاح شود؛ قطعا در برنامه هفتم به این موضوع درآمد پایدار شهرداری‌ها توجه ویژه خواهد شد و طرح جامع خدمات مدیریت شهری که تحول جدی در نظام اداری و اجرایی کشور خواهد بود مد نظر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که این طرح تبدیل به قانون شده و باری از دوش شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برداشته شود و افزود: نکته دیگری که سد راه شناخت دقیق ظرفیت‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا است که باید محقق شود.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه امروز دو فشار جدی روی مردم است که مربوط به تحریم و کرونا است گفت: در این شرایط مردم ما نجیبانه و مجاهدانه مقاومت کرده و تحمل کردند و دیدیم چگونه طرح ترامپ که فشار حداکثری بود با شکست مواجه شد و امروز این فرد است که دیگر در مسند قدرت نیست و مردم ما همچنان ایستاده‌اند و این نتیجه مقاومت مردم عزیز ما است.

قالیباف با اشاره به وضعیت کرونا در کشور گفت: برای حفظ جان شما مردم عزیز همه ما مسوولین موظف به تلاش هستیم و پیش‌قراولان این حرکت مدافعان سلامت هستند اما اگر مقاومت شما مردم عزیز نبود چنین موفقیتی محقق نمی‌شد.

وی با تاکید بر اینکه پاسخ به نجابت مردم باید این باشد که با همدلی و وحدت گرهی از مشکلات مردم باز کنیم افزود: البته این به معنای آن نیست که در کارها نقد نباشد اما باید نقدها منصفانه برای پیشبرد کار و حل مشکلات مردم باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مهم نیست چه کسی چه کاری را انجام می‌دهد و اصل کارکردن برای مردم مهم است اظهار کرد: در این شرایط سخت مردم ما نیازمند کمک به بحث معیشت هستند و باید کالاهای اساسی راحت‌تر و ارزان‌تر به مردم برسد خصوصا نیاز است به مستضعفان توجه ویژه‌تری صورت گیرد و مهم‌ نیست این کار را دولت انجام دهد یا مجلس.

وی گفت: همه ما مسوولان در تمام قوا دغدغه اولمان مردم عزیز است. امیدواریم با تلاش مجاهدانه بتوانیم بخشی از مشکلات شما را حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgqu9y.ak9x74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما