يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : 9462
به منظور افزایش توان و ظرفیت گردشگری قم صورت می‌گیرد

راه‌اندازی مرکز آموزشی دوره‌های طبیعت‌گردی

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از راه‌اندازی مرکز آموزشی دوره‌های طبیعت‌گردی در قم در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
راه‌اندازی مرکز آموزشی دوره‌های طبیعت‌گردی
یه گزارش قم نیوز، سیدمهدی حیدرآبادی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان قم اظهار کرد: در نظر داریم سایر ظرفیت‌های گردشگری استان را فعال کرده و از آنها برای جذب توریست استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه انگیزه سفر زائران به قم مذهبی است، گفت: ظرفیت‌های شاخص دیگری در استان مانند دریاچه حوض‌السلطان و مناطق ییلاقی در حوزه طبیعت‌گردی وجود دارد که از آن می‌توانیم در زمینه افزایش ماندگاری زائران در استان استفاده کنیم.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: ۱۱ مسیر گردشگری تاریخی و فرهنگی به جز حرم حضرت معصومه(س) و جمکران برای استان قم تعریف شده است.

وی عنوان داشت: دفاتر مسافرتی استان قم با راه‌اندازی تورهای گردشگری در زمینه افزایش ماندگاری زائران فعالیت می‌کنند.این امر علاوه بر ایجاد اشتغال سبب افزایش رضایتمندی زائران شده و مدت زمان اقامت آنها را افزایش می‌دهد.

وی از راه‌اندازی مرکز آموزش دوره‌های طبیعت‌گردی در قم خبر داد و افزود: افراد متقاضی می‌توانند با شرکت در این دوره‌ها با ظرفیت‌های طبیعت‌گردی استان بیشتر آشنا شده و در پایان دوره گواهی دریافت ‌کنند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم عنوان داشت: مسافران و زائران برای بازدید از جاذبه‌هایی مانند رصد ستارگان، کویرنوردی و دریاچه حوض‌السلطان نیاز به نیروی انسانی دارند تا به طور کامل بتوانند با محیط گردشگری آشنا شوند.

حیدرآبادی برگزاری تورهای آموزشی داخلی و خارجی ویژه هتل‌داران را از دیگر برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی ذکر کرد و افزود: در این زمینه تورهایی به منظور بازدید از هتل‌ها و مجتمع‌های گردشگری کشورهای مسلمان که از نظر فرهنگی با کشور ما همخوانی دارند برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: همایش‌های آموزشی بخش گردشگری استان قم به صورت مجزا و تخصصی‌تر ویژه هتل‌داران، صاحبان مجتمع‌های گردشگری و... در آینده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcc.eqoa2bq0ila82.html
نام شما
آدرس ايميل شما