چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : 949
شهردار قم:

طرح تفصیلی جامع شهر قم هرچه سریع‌تر تهیه شود

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم بر لزوم تسریع در تهیه و تدوین طرح تفصیلی جامع شهر قم برای ارائه خدمات بیشتر به شهروندان تاکید کرد.
طرح تفصیلی جامع شهر قم هرچه سریع‌تر تهیه شود
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری در جلسه بررسی روند تهیه طرح تفصیلی شهر قم که با حضور برخی از اعضا ‌شورای اسلامی شهر،‌ مدیران شهرسازی و مشاورین طرح برگزار شد، به ابعاد توسعه شهری و تأمین کاربری‌های مورد نیاز در تهیه طرح تفصیلی شهر قم اشاره و اظهار کرد: بازنگری و تهیه طرح تفصیلی جدید برای شهر قم ضروری است.

وی ادامه داد: شهر مقدس قم از جایگاه علمی و دینی والایی در سطح ملی و بین‌المللی برخوردار است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کانون توجهات علمی و سیاسی قرار گرفته است، ولی با توجه به توسعه شهری در طول ۳۰ سال گذشته، طرح مدون شده سابق دیگر کارایی چندانی ندارد و مسئولان باید در اندیشه طرح تفضیلی جدیدی برای این شهر باشند.

شهردار قم تهیه نقشه طرح تفصیلی شهر را از ضروریات مدیریت شهری عنوان و تصریح کرد: رعایت اصول شهرسازی و اجرای صحیح آن برای یک نسل و جامعه در آینده بسیار تعیین‌کننده است.

وی ادامه داد: نگاه متولیان امور شهری به طرح تفصیلی شهر باید نگاهی بلند مدت و عام المنفعه بوده و مردم در آینده باید از آن طرح بهره‌مند شوند.

دلبری بومی‌سازی طرح تفصیلی شهر قم را بسیار حائز اهمیت عنوان و خاطرنشان کرد: این طرح باید آغشته به فرهنگ بومی مردم قم باشد و متولیان تهیه و تدوین این پروژه عظیم باید اقلیم، فرهنگ مردم شهر و قداست آن شهر را نیز در نظر بگیرند.

وی توجه به مقوله جمعیت در تهیه نقشه شهر را مهم ارزیابی کرد و افزود: در طراحی نقشه شهر باید به توازن جمعیتی به عنوان محور اصلی توسعه شهری توجه خاص شود تا بتوان خدمات شهری بیشتری را ارائه کرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcfi1d1aw6dj.giw.html
نام شما
آدرس ايميل شما