چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب : 60465
یادداشت یک کارشناس حوزه امنیت

بحران‌های امنیتی ایران و ضرورت ارائه شفاف اطلاعات به مردم

قم نيوز : تشابه الگوهای بحران در طول تاریخ ایران به خوبی نشان می دهد که دشمن قصد خسته کردن و به حاشیه بردن مردم از صحنه سیاسی را دارد تا در سایه غیبت مردم، نسخه پیچی های کودتا گونه سابق خود را پیش ببرد. در این میان ضرورت دارد اطلاعات بحران های امنیتی سابق به مردم به شکل شفاف ارائه شود تا با در جریان امور قرار گرفتن در لحظات حساس از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی دفاع کنند.
بحران‌های امنیتی ایران و ضرورت ارائه شفاف اطلاعات به مردم
به گزارش  قم نیوز الگوهای بحران آفرینی  و خونین کردن اختلافات در ایران از دوران مشروطه تاکنون،تقریبا مشابه و نزدیک به هم بوده است.

درماه های اخیر نیز این شیوه بحران آفرینی مجددا مورد توجه و در دستور کار قرار گرفته است. از دی ماه سال جاری همه موضوعات ساده را  به مسایل  و معضلات جدی تبدیل شد.

از  اغتشاشاتی که دربسته مطالبات معیشتی و صنفی شروع شد و به بی سابقه ترین شعارهای ساختارشکنانه و حمله به مراکز مختلف انجامید، در ادامه حرکت های سازماندهی شده علیه حجاب و ارزش های دینی  که با حمایت کانون های شناخته شده سیاسی در  داخل صورت گرفت، تحریک فرقه دراویش  که سال ها باژست غیر سیاسی و با بهره مندی ازحاشیه امن ، به توسعه کمی و کیفی پرداخته بودند و در نهایت به عربده کشی و تیغ کشیدن و قتل و عام  نیروهای انتظامی و...انجامید.

این بحران های لحظه ای و فعال سازی گسل هاو فشار به عصب جامعه ، درکنار سو مدیریت ها و مشکلات معیشتی و فساد ورانت ها،آژیرها را به صدا در می اورد.

این بحران ها به سرعت و در چشم بر هم زدنی آمدند و با هزینه های سنگینی پشت سر گذاشته شدند.

بحران هایی که  هریک برای برچییدن پایه های حکومتی کافی بود، و این نظام مردمی که آخرین مانور اقتدار خود را در 22 بهمن با همه وجود عملیاتی کرده بود بار دیگر ثابت کرد فقط این نظام است که توان پشت سر گذاشتن این مراحل پر فتنه را داشته و دارد .

* ضعف مدیران در سایه عدم اطلاع رسانی، پنهان شده است

اما تا کی مردم باید پاسخگوی ضعف مدیران و مسئولین بی کفایت باشند و تاوان همه کوتاهی ها و درد نا آشنایی ها و شاید خیانت انواع نفوذی های برانداز که در ظاهر مدیر و مسئول تجلی دارند را بدهند؟ تا کی انرژی با ارزش چنین جامعه ای اینگونه باید مصروف به این مانورهای خسته کننده شود؟ 

دشمنان با رونویسی از مدل تغییرات صحنه ای مشابه 25 تا 28 مرداد 1332 ، بسیار به خسته کردن و به حاشیه بردن مردم از صحنه قدرت نمایی های سیاسی دل بسته اند و از فردای هر روز قدس و 22 بهمن جدید ، دوباره نسخه پیچی های کودتا گونه خود را تکرار میکنند که پیام قطعی آن این است که دشمن بدون خستگی برنامه براندازی تنها حکومت مردمی و موحد در این دنیای مرعوب از فتنه های شیطانی را در دستور کار دارد .

وظیفه اعلام هشدار های امنیتی، آماده سازی توان ملی برای مقابله و افشای ترفندهای اغواکننده و فریبکارانه دشمن بر عهده کدام مرجع اطلاعاتی یا ضد اطلاعاتی است؟ چرا اینگونه امنیت ملی کشور بی متولی و رهاست ؟

در اکثر کشور های غربی وقایع مهم امنیتی چه آنها را که خود طراحی کرده اند و چه به جوامع شان تحمیل میشود، همان لحظه پوشش خبری میدهند ، آنقدر به موقع و سریع که هیچ رقیبی در اطلاع رسانی نتواند با آنها مقابله کند .

همه افکار عمومی را زمینگیر جعبه جادویی اطلاع رسانی خود می‌کنند، همزمان توجیهات امنیتی لحظه ای آموزش و ابلاغ می‌کنند و هر چه عملیات روانی، تبلیغاتی و حتی اخبار فریب مورد نظر خود را همزمان بر افکار عمومی مسلط می‌سازند نه اینکه آنقدر با تاخیر عمل کنند که نه خودی ها حرف و پیامشان را باور کنند و نه امکان فریب دشمن را داشته باشند، بلکه تا روز ها باید تلاششان معطوف پاسخگویی به جنگ روانی های تحمیلی دشمن باشد .

اگر در این سالها با مردم از اسرار توطئه ها گفته شده بود و آنها نسبت به حیله های فریبنده دشمنان توجیه و مطلع شده بودند آیا اینطور هاج و واج و بدون تحلیل از حرکت های بعدی دشمن در صحنه شطرنج غداران پر مکر، کیش یا مات میشدند بنحویکه بیشترین خسارت های امنیتی اجتماعی را در قبال فتنه هایی چون قتل های زنجیرهای، کوی دانشگاه، فتنه 88 وهمین بحران های مهندسی شده 60 روز اخیر را بپردازند ولی تحلیلی صحیح از چگونگی شکل گیری یا تکرار آنها نداشته باشند.


اگر مردم بدانند که میشود با پوشش منبع گیری ،اراذل و فواحش و اشرار را سازماندهی کرد و علیه انقلاب بکار گیری شان کرد، روشنفکران را به عنوان سفر تفریحی با اتوبوس بر بالای دره برد، اقلیت دینی و ...... را کشت ومثله کرد، دوست یا دشمن بی ضرر نظام را به اسم برانداز با قساوت به قتل رساند، با ایجاد ردهای واضح از ترور و بمب گذاری در خارج از کشور پرونده های متعدد برای محکومیت کشور ایجاد کرد، شب بعنوان دانشجو سخنرانی مهیج علیه نظام کرد و سحرگاهان به خوابگاه همان دانشجوها حمله کرد و دو روز بعد تجمع محکومیت حمله کنندگان به همان خوابگاه را سازماندهی کرد، به سفارت ها و منافع سایر کشور ها حمله کرد و خوراک محکومیت چند ساله علیه منافع ملی به دست دشمن داد، به اسم دشمنان فرضی ترور کرد، بمب گذاشت، گروگان گرفت و هزار فتنه دیگر در لباس دوست اجرا کرد و بعد خود صاحب عزای همه مقتولین نیز شد و در تمام این معرکه ها صورتحساب بدهی برای نظام و رهبری دینی آن را برای صهیونیسم فرستاد، آیا باز افکار عمومی مرعوب و بی تحلیل از وقایع باقی میمانند ؟

فعالیتهایی که عوامل آنها توسط چشمان تیزبین نظام شناخته شدند و دست آنها رو شد، و اگر به مردم نیز اطلاع رسانی کاملی صورت می گیرفت، جلوی فتنه انگیزی بعدی وابستگان آنها نیز گرفته می شد

با این اذهان و نفوس هوشمند آیا  عمر نفوذی های بحران ساز در لباس دوست ، همان هاها  با یک چشم برهم زدنی سنگر دوقطبی را سر هر کوچه ای از کشور بپا میکنند آیا به پایان نمیرسد؟ 

این اذهان هوشمند مسائل را خوب تحلیل میکنند و کشف حیله های کهنه مکرر اجرا شده استعمار در انداختن سر گاو در محله هندوها و هتک حرمت مسجد مسلمانان و جنگی خونین پس از آن را با دقت سرلوحه تصمیماتشان قرار میدهند تا هیجانی حرکت نکنند و در دام دشمن پا نگذارند.

سئوال برایشان پیش میاید که چرا حرکت سازماندهی شده دختران کشف حجاب کرده از نسل قرة العین، به خیابان کشاندن انبوهی از درویش های پای منقلی با ساطور و قمه و تبدیل فوری تجمعات صنفی به مجموعه های برانداز آموزش دیده مسلح چرا  توسط مجموعه های موظف ماموریتی رصد و پیش بینی نشد؟ سازماندهی و به میدان کشاندن آنها چگونه در مقابل چشمان ما و با حداقل هزینه بلکه با امکانات همین نظام و پشتگرم به حواشی امن عملیاتی به اجرا درآمد ؟!

تا کی به اسم محرمانه بودن باید کوتاهی ها و احیانا خیانت ها از تیررس ولی نعمتان انقلاب پنهان بماند؟ کی قرار است مشق متولیان امنیتی بازبینی و ارزشگزاری گردد؟

آیا کم گزارش و بیلان در مصاحبه ها از کشف و خنثی سازی و .... بدون پی گیری در تاریخ کشور داریم ؟ مقامات مسئولی که خبر دستگیری بمب گذارها، تروریست ها و ....مانند  قاتل شهید صیاد شیرازی، کشف مجموعه مجریان ترور دانشمندان هسته ای که با نمایش کلیپ تلویزیونی کلوب ترور رسما اعلام نموده اند، چرا هیچ خبری از فرجام امنیتی آنها به افکار عمومی ارائه نمیشود ؟ 

مجموعه ای از متهمین براندازی که دستگیر شده بودند و در فتنه های بزرگی دست داشتند چگونه از کشور خارج شده اند وو مسئولی رهایی آنها باکدام مجموعه بوده است؟

از همین فردای تقویم روزگار، ما با تحریکات ادامه دار گسل های آسیب پذیر امنیتی کشورمان که قطعا عامدانه و هوشمندانه به جنبش در میایند سرو کار داریم و با عوارضش در جغرافیای سیاسی اجتماعی کشورمان درگیر خواهیم بود باید مسئول و پاسخگو مشخص باشند، نگذاریم نیروی انتظامی بدون اطلاعات عملیاتی از توطئه ها و عمق و ابعاد آن در صحنه تنها بماند و با جابجایی های سریع صحنه ای اقتدارش تضعیف گردد یا باقی مانده غیرت و مردانگی مدافعان بسیجی با خطاب های رذیلانه ای توسط خواص بی بصیرت و سلبریتی های بی غیرت هدفگیری شود .

کوتاه سخن اینکه، توطئه ها تمامی ندارند بازوان انقلاب را تقویت کنیم .

انتهای پیام / عبدالله حسینی /۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcamyni.49nwi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

به موقع و عالی اما کو گوش شنوا؟