دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : 62735
منبع : خبرگزاری فارس

نقش روابط عمومي‌ها در حمايت از كالاي ايراني

قم نيوز : روابط عمومي‌ها باید راهبرد برنامه ريزي صحيح و انجام اقدامات و كوشش‌هاي خردمندانه ترويجي و فرهنگي در مسیر بازگرداندن اعتماد جامعه به كالاي داخلي و آگاه سازي جامعه نسبت به خطرات، پيامدها و عواقب زيان‌بار مصرف محصولات خارجي را در اولويت كاري خود قرار دهند.
نقش روابط عمومي‌ها در حمايت از كالاي ايراني
نقش روابط عمومي‌ها در حمايت از كالاي ايراني
سيد رضا طباطبايي مديركل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري قم به گزارش قم نیوز بدون شک روابط عمومی در دنیای امروزی، به عنوان یکی از کارآمدترین و در عین حال منسجم‌ترین تشکیلات سازمانی تأثیرگذار بر  فرایند پیچیده فرهنگ سازی محسوب می‌شود. اطلاع رسانی، تبلیغ، ترویج، اقناع، آموزش و فضاسازی از جمله راهبردها و شیوه‌های رایجی هستند که مجموعه‌های روابط عمومی، با بهره مندی مؤثر و نظام مند از آن، می توانند  در جریان فرهنگ سازی و اصلاح یا تغییر الگوی رفتاری در بین جامعه هدف سهیم باشند.

نامگذاری سال 97 به نام سال حمایت از کالای ایرانی، هدف فرهنگی بزرگی است که تحقق آن در گرو مشارکت همه بخش‌ها و ارکان تأثیرگذار جامعه از جمله فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی است.  اصلاح الگوی مصرف و تشویق و ترغیب مردم به خرید و استفاده از محصولات داخلی مهم‌ترین گام عملی برای گفتمان سازی شعار سال است که روابط عمومی به عنوان یک رسانه فرهنگی و تبلیغی مخاطب شمول می‌تواند نقش بسیار ارزنده ای را در این زمینه ایفا کند.

تلاش برای تغییر رفتار مردم و جلب مشارکت و اعتماد مردم در حمایت از تولید ملی و عدم استفاده از کالای خارجی، امر فرهنگی مهمی است که باید توسط روابط عمومی‌ها و رسانه‌های گفتمان ساز جامعه انجام شود. تغییر بینش و نگرش اقشار مختلف جامعه به موضوع مهمی به نام مصرف کالای داخلی و تبدیل منع خرید کالای خارجی به یک باور و اعتقاد عمومی، رسالت خطیر فرهنگی است که باید با استفاده از مهندسی دقیق و علمی افکار عمومی و بهره گیری از دانش روز حرفه‌ای و به‌کارگیری هوشمندانه تکنیک‌ها و شیوه‌های خاص اقناعی صورت پذیرد.

در این راستا روابط عمومی‌های ادارات و سازمان‌های دولتی، باید راهبرد برنامه ریزی صحیح و انجام اقدامات و کوشش‌های خردمندانه ترویجی و فرهنگی در مسیر بازگرداندن اعتماد جامعه به کالای داخلی و آگاه سازی جامعه نسبت به  خطرات، پیامدها و عواقب زیان‌بار مصرف محصولات خارجی در دامن زدن به رکود اقتصادی و افزایش بیکاری را در اولویت کاری خود قرار داده تا از این راه و به عنوان نماینده رفتاری و گفتاری سازمان و دولت و نظام، هموار کننده مسیر تحقق شعار سال باشند.
سيد رضا طباطبايي مديركل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري قم

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccpmqe.2bqi18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما