کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد حوزه علمیه قم:

تفکر شهید بهشتی از اندیشه‌های ناب اسلامی سرچشمه می‌گرفت

خبرگزاری تسنیم , 8 تير 1392 ساعت 10:24

قم نیوز: آیت الله مسعودی خمینی گفت: شهید بهشتی به منبع اندیشه ناب اسلامی وصل بود و شخصیتی کارآمد برای جامعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.


به گزارش قم نیوز، آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی عضو جامعه مدرسین در جمع خبرنگاران با اشاره به انفجارحزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش اظهار کرد: شهید دکتر بهشتی و دیگر کسانی که در راه برقراری جمهوری تلاش به‌سزایی کردند و در این راه به فیض شهادت رسیدند، جایگاه مهمی در انقلاب اسلامی ایران دارند.
 
استاد حوزه علمیه قم افزود: شهید بهشتی از کسانی بود که از نظر روشن‌فکری وتسلط به امور فقهی و جهانی کم نظیر بود و اطلاعات زیادی در این زمینه‌ها داشت.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر انسان‌هایی همچون دکتر بهشتی اکنون در جامعه حضور داشتند جامعه اسلامی ما از نظر علمی و فرهنگی پیشرف بیشتری کرده بود.
 
تولیت سابق آستان کریمه اهل بیت(س) اضافه کرد: دکتر بهشتی از طرف مراجع تقلید به آلمان رفت و اندیشه اسلامی را در بین مردم خارج از کشور تبلیغ کرد و خدمات مهمی در مرکز اسلامی‌هامبورگ انجام داد.
 
آیت الله مسعودی خمینی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی دکتر بهشتی تصریح کرد: شهید بهشتی شخصیتی کارآمد برای جامعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.
 
وی افزود: بهشتی مدتی کوتاه پس از انقلاب در بین ما بود همان موقع در شورای عالی قضایی به ایجاد معماری قضایی جمهوری اسلامی همت گماشت و اقدامات بسیاری برای انقلاب اسلامی انجام داد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: تفکر شهید دکتر بهشتی هیچ وقت جز از قانون و اسلام، از منبع دیگری نشأت نگرفت و پیروی نکرد زیرا ایشان معتقد بود  فقه اسلام باید به تنهایی عهده دار اداره ایران و حتی کل جهان باشد.
 

انتهای پیام/122


کد مطلب: 14718

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/14718/تفکر-شهید-بهشتی-اندیشه-های-ناب-اسلامی-سرچشمه-می-گرفت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir