کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو خبرگان رهبری:

تکامل اخلاقی و معنوی خود را در شب قدر از خدای متعال بخواهیم

خبرگزاری حوزه نیوز , 27 خرداد 1396 ساعت 23:18

قم نيوز: عضو خبرگان رهبری گفت: یکی از خواسته های بسیار خوب و لازم در شب قدر این است که از خدای متعال بخواهیم که به ما در رشد و تکامل اخلاقی و معنوی کمک کند.


به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام عسگر دیرباز با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: تاکنون دو شب از لیالی قدر را پشت سر گذاشته ایم و تنها یک فرصت یعنی شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را در پیش داریم که باید این فرصت را غنیمت شمرده و بهترین خواسته ها و دعاها را از پروردگار عالم داشته باشیم.

وی افزود: ما در این ماه عزیز، بر سر سفره پرتنعم خدای منان نشسته ایم و این ضیافت الهی فرصتی بی نظیر است که مشابه آن در دیگر ایام سال وجود ندارد و لذا چقدر خوب است که از این فرصت باقی مانده تا پایان ماه مبارک به خصوص شب بیست و سوم که به احتمال بسیار زیاد شب قدر هم این شب است، نهایت استفاده را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه قم همچنین با اشاره به این که ما در دعای جوشن کبیر، خدای متعال را به هزار و یک اسم مقدسش می خوانیم تا ما را از آتش جهنم نجات دهد، گفت: خداوند می فرماید بخوانید مرا تا شما را اجابت کنم و بی شک در ماه رمضان و شب های قدر که ما همه مهمان خدا هستیم، این اجابت بسیار نزدیک است به شرط آن که ما از اعماق وجودمان با خالق خویش ارتباط برقرار کرده و توبه حقیقی داشته باشیم.

وی در خاتمه تاکید بر فهم و تدبر در آیات قرآن در شب قدر افزود: آنچه مهم است این که باید از این فرصت حداکثر استفاده را داشته و از خدا بخواهیم که به ما توفیق تعالی و پیشرفت و تکامل اخلاقی و معنوی و ایمانی را بدهد که این مساله بی شک بهترین خواسته در شب پرفضیلت قدر است.
انتهاي پيام / 137


کد مطلب: 49738

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/49738/تکامل-اخلاقی-معنوی-خود-شب-قدر-خدای-متعال-بخواهیم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir