کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از سوی ناجا

مراحل پذیرش پلیس افتخاری اعلام شد

خبرگزاری فارس , 30 آذر 1395 ساعت 23:59

قم نیوز: بر اساس اطلاعیه اخیر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی مراحل پذیرش پلیس افتخاری اعلام شد.


به گزارش قم نیوز، بر اساس اطلاعیه اخیر ناجا مراحل پذیرش پلیس افتخاری بدین شرح است:

به موجب تبصره 3 ماده 23 قانون استخدامی ناجا، به نیروی انتظامی اجازه داده شده است تا از مشارکت‌های مردمی در قالب پلیس افتخاری به منظور تحکیم و توسعه نظم و امنیت اجتماعی بهره گیری شود که براساس آئین نامه مربوطه، کلیه آحاد جامعه با هر مسئولیت و شغلی اعم از وزیر یا وکیل، مدیر، دانشجو، دانش آموز، کارگر، کارمند، می‌توانند پلیس افتخاری باشند.

لذا علاقه مندان به همکاری و مشارکت در این امر ملی و خداپسندانه می‌توانند با در دست داشتن اوراق و مدارک هویتی شامل:

چهار قطعه عکس

تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی

تصویر آخرین مدرک تحصیلی (حداقل سیکل)

سابقه عضویت بسیج

تصویر سوابق ایثارگری و جانبازی

در تهران به ساختمان مرکزی پلیس افتخاری مستقر در خیابان مطهری، نبش کوه نور و یا کلانتری محل و در استان‌ها و شهرستان‌ها به معاونت نیروی انسانی فرماندهی انتظامی محل سکونت خود مراجعه نموده و پس از تشکیل پرونده و کسب موفقیت در مراحل مختلف جذب و احراز شرایط عمومی و تخصصی به عضویت پلیس افتخاری درآمده و از امتیازات و نظام حمایتی پیش بینی شده برخوردار گردند.

لازم به ذکر است که خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، بسیجیان، بازنشستگان نیروهای مسلح، فرزندان کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح، اعضای پیشکسوتان جهاد و شهادت سازمان بسیج و شاغلین دستگاه‌های کشوری و لشکری در اولویت جذب قرار دارند.

ضمنا اعضای افتخاری پلیس حسب نیاز به همراه سایر کارکنان کادر در حوزه‌های ماموریتی ناجا و در مقاطع زمانی خاص بصورت پاره وقت بکارگیری خواهند شد.

اولویت استخدام برای اعضای فعال پلیس افتخاری در راستای ایجاد انگیزه و استفاده از تجارب و خدمات شایسته اعضای پلیس افتخاری که بدون هیچگونه چشم داشتی بصورت داوطلبانه با ناجا مشارکت دارند و همچنین جذب نیروهای متعهد و جان برکف از بین این اعضاء در بدنه ناجا، هماهنگی‌های لازم با مرکز گزینش و استخدام ناجا بعمل آمده تا اعضای سطح یک پلیس افتخاری بتوانند با مراجعه به مدیریت‌های گزینش و استخدام استان محل سکونت خود، در صورت داشتن شرایط یکسان نسبت به سایر داوطلبین استخدام، درچارچوب ضوابط و مقررات مربوطه از اولویت جذب برخوردار گردند.

لازم به ذکر است بهره‌مندی از این امتیاز علاوه بر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی جذب، عملکرد مثبت اعضاء در طول همکاری در مأموریت‌های محوله می‌باشد.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 44788

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/44788/مراحل-پذیرش-پلیس-افتخاری-اعلام

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir