کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عبور حفاری مکانیزه خط یک مترو قم از مرز 10 کیلومتر

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 4 دی 1395 ساعت 9:21

قم نیوز: سرپرست سازمان قطار شهری قم گفت: حفاری تونل مکانیزه خط A مترو قم از مرز 10 کیلومتر گذشت.


به گزارش قم نیوز، علیرضا قاری‌قرآن با اشاره به پایان حفاری مکانیزه خط A مترو قم کمتر از دو هفته دیگر بیان کرد: حفاری تونل مکانیزه خط A مترو از مرز 10 کیلومتر گذشته است و تنها حدود 150 متر دیگر از حفاری مکانیزه این خط باقی مانده است.

سرپرست سازمان قطار شهری قم با اشاره به اتمام کار ساخت کل سگمنت های مورد نیاز خط A مترو، اظهار کرد: کارخانه سگمنت سازی با تولید 6870 رینگ سگمنت به کار خود پایان داد و با توجه به شرایط پروژه و نیز خط B مترو برای نحوه ادامه کار این کارخانه تصمیم گیری خواهد شد.

قاری قرآن افزود: هم اکنون دستگاه عظیم حفاری TBM در نزدیکی میدان ولیعصر (عج) قرار دارد و طبق پیش بینی‌های انجام شده این دستگاه حدود 10 روز آینده به کار خود پایان می‌دهد.

وی ادامه داد: با پایان حفاری تونل مکانیزه از قلعه کامکار تا میدان ولیعصر(عج)، ادامه حفاری تونل سنتی از میدان ولیعصر(عج) تا مسجد مقدس جمکران به طول تقریبی چهار کیلومتر انجام خواهد شد.

سرپرست سازمان قطار شهری قم با بیان تأمین ناوگان مورد نیاز خط A مترو از طریق فاینانس مقدور است افزود: با اتمام حفاری مکانیزه و همزمان با عملیات عمرانی ساخت ایستگاه‌ها ریل گذاری مسیر نیز انجام می‌شود و طبق برنامه زمان بندی بهره برداری از فاز اول این خط تا اواخر سال 96 تحقق خواهد یافت.

قاری قرآن با اشاره به پیشرفت قابل توجه مطالعات خط B مترو قم، گفت: پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوزها و امور قانونی خط B مترو در حال انجام است و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته مقرر است دستگاه TBM به پردیسان منتقل شده و از آنجا حفاری تونل خط B به سمت مرکز شهر آغاز شود که این فرایند حداقل به 6 ماه زمان نیاز دارد.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 44878

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/44878/عبور-حفاری-مکانیزه-خط-یک-مترو-قم-مرز-10-کیلومتر

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir