کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله بطحائی:

حیات حوزه در گرو حیات انقلاب است

6 دی 1395 ساعت 12:15

قم نیوز: استاد حوزه علمیه با بیان این که این تغییر ماهیت امکان ندارد چون حیات حوزه در گرو حیات انقلاب است، گفت: اگر خدایی نکرده انقلاب شکست بخورد یا حتی کمرنگ شود حوزه زحمت و تلاش خود را از دست داده و در برابر خدا، رسول خدا و ائمه طاهرین(ع) مسؤول است.


به گزارش قم نیوز: آیت الله سیدهاشم بطحائی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری اهمیت حوزه انقلابی را مورد تاکید قرار داد و گفت: انقلابی بودن حوزه همانند این است که بخواهیم از ذات چیزی صحبت کنیم مثلا درباره آب بگوییم که باید رطوبت داشته باشد در حالی که ذات آب رطوبت است.

وی افزود: انقلاب از حوزه برخاست و علت محدثه انقلاب حوزه علمیه قم است و سایر حوزه ها به تبعیت از حوزه علمیه قم که در رأس و خط مقدم آن حضرت امام بود وارد عمل شدند، وقتی پایگاه، اساس و سرچشمه انقلاب و این نهضت مقدس حوزه علمیه قم باشد مگر حوزه علمیه قم می تواند تغییر جهت و ماهیت بدهد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که این تغییر ماهیت امکان ندارد چون حیات حوزه در گرو حیات انقلاب است، اظهار داشت: اگر خدایی نکرده انقلاب شکست بخورد یا حتی کمرنگ شود حوزه زحمت و تلاش خود را از دست داده و در برابر خدا، رسول خدا و ائمه طاهرین(ع) مسؤول است.

وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی ایران بحث جابه جایی شخصی با شخص دیگر نبود بلکه انقلاب زنده کردن و احیای آرمان انبیا و ائمه(ع) بر اساس خواسته خداوند است، انقلاب چنین پدیده مقدسی است؛ انقلاب این نبود که بگوییم فقط دولت ها تغییر کرده بلکه مسأله فراتر از این ها است.

آیت الله بطحائی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی، مذهبی و اعتقادی بود، ابراز داشت: حوزه در همین راستا حرکت کرده و می کند که اگر غیر از این باشد از مسیر خود خارج شده است یعنی از خط انبیا و اهل بیت(ع) خارج می شود وخدا نکند که چنین فکری در حوزه باشد.

وی با اشاره به برگزاری نشست دوره ای اساتید، عنوان کرد: اما در این گردهمایی ها به نظر بنده آنگونه که باید و شاید و بخواهد خروجی داشته باشد متأسفانه ندارد، بنده عضو این تشکل هستم و در نشست های تخصصی و عمومی حضور داشتم اما این ایراد را داشتم که مطالب لازم و بیان مشکلات حوزه در زمینه های گوناگون بیان نشد، حوزه مشکلات اقتصادی و آموزشی دارد و ورودی آن باید با یک فیلتر حساب شده و گزینش های لازم باشد که متاسفانه اینگونه نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ورودی حوزه و تربیت و پروش طلاب باید با برنامه ای خاص باشد، باید سقفی برای خروجی داشته باشیم و خروجی بارزی به تناسب حوزویان داشته باشد که در جامعه دستاوردها و تحصیلات را به ثمر بنشاند که متأسفانه این کاستی وجود دارد.

وی با انتقاد از برخی فضا سازی ها که نشست دوره ای را غیر انقلابی جلوه می دهند، اضافه کرد: این که سخنرانان نشست در گفتارشان سخنی از انقلابی بودن حوزه صحبت نکردند دلیل بر این نیست که آقایان بی اعتنا هستند، نمی شود این انگ ها را به این اشخاص و به حوزه بست، این که بگویند نشست دوره ای اساتید انقلابی نیست نادرست است؛ اشخاصی از روی اغراضی این سخن ها را می گویند وگرنه این حرف ها چیست، ذات حوزه انقلابی بودن است.

انتهای پیام / ۱۳۶


کد مطلب: 44968

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/44968/حیات-حوزه-گرو-انقلاب

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir