کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام فرحزاد:

ذکر امام علی(ع) بهترین عبادت است

خبرگزاری فارس , 29 خرداد 1396 ساعت 10:45

قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: ذکر امام علی(ع) بهترین عبادت است، شرکت در مجالسی که ذکر فضیلت‌های این امام معصوم است، ثواب زیادی دارد.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد شامگاه یکشنبه در جلسه سخنرانی در دفتر مرحوم آیت‌الله بروجردی با اشاره به علم حیوانات اظهار کرد: موجودات عالم فهم، درک و شعور دارند، زمانی که فردی صلوات می‌گوید، موجودات عالم به تبعیت از خدا و فرشتگان به آن فرد درود می‌فرستند.

وی ادامه داد: فرستادن صلوات هم گناهان انسان را پاک می‌کند و هم برای او ثواب می‌نویسد، ذکر امام علی(ع) بهترین عبادت است، شرکت در مجالسی که ذکر فضیلت‌های این امام معصوم است، ثواب زیادی دارد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: هیچ پیامبر دیگری به جز رسول اکرم(ص) معراج نداشت، خداوند در معراج، ملکوت عالم را به پیامبر(ص) نشان داد، خدا در معراج با لحن امام علی(ع) با رسول اکرم(ص) سخن گفت.

فرحزاد با اشاره به علاقه رسول اکرم(ص) به امام علی(ع) اظهار کرد: پیامبر(ص) از صوت و لحن امام علی(ع) خوشش می‌آمد، به همین دلیل خداوند در معراج با لحن امام علی(ع) سخن گفت تا قلب رسول اکرم(ص) آرامش پیدا کند.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم که امام علی(ع) جان رسول اکرم(ص) است، خداوند در شب معراج پرده‌ها را برای امام علی(ع) کنار زد، با وجود اینکه این امام معصوم در معراج با رسول اکرم(ص) نبود، اما به لطف خداوند تمام وقایع معراج را دید.

استاد حوزه علمیه قم افزود: شیخ عباس قمی 25 سال زحمت کشید و کتاب سفینة البحار را نوشت، آیت‌الله خویی گفته بود اگر از میان تمام کتاب‌های یک کتابخانه بزرگ قرار به انتخاب یک کتاب باشد، کتاب سفینة البحار را انتخاب می‌کنم.

فرحزاد با اشاره به ویژگی‌های معراج رسول اکرم(ص) اظهار کرد: پیامبر(ص) به صورت رسمی یک بار در 17 رمضان به معراج رفت و آسمان‌ها و زمین و بهشت و جهنم را دید، اما رسول اکرم(ص) به جز آن معراج‌های دیگری را داشت، خداوند در این معراج‌ها بیش از هر چیزی بر ولایت ائمه معصومین(ع) تاکید کرد.

وی ادامه داد: سرچشمه همه خوبی‌ها، ولایت و محبت اهل‌بیت(ع) است و چیزی بالاتر از این وجود ندارد، خوش به حال کسی که از ولایت امام علی(ع) دفاع می‌کند، براساس آیات قرآن کریم اگر رسول اکرم(ص) این ولایت را ابلاغ نمی‌کرد، رسالت او از بین می‌رفت، با ابلاغ ولایت امام علی(ع) توسط رسول اکرم(ص) دین اسلام تکمیل شد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام علی(ع) مظلومیت زیادی داشت، این امام معصوم بیشتر دوران خلافت خود را به جنگ با دشمنان سپری کرد، جنگ‌های امام علی(ع) سخت تر از جنگ‌های رسول اکرم(ص) است، جنگ‌های پیامبر(ص) با بت پرستان بود، امام مسلمانان با امام علی(ع) می‌جنگیدند.

فرحزاد با اشاره به مظلومیت امام علی(ع) اظهار کرد: این امام معصوم شبانه و بدون حضور مردم تشییع و تدفین شد و قبر امام علی(ع) تا صد سال مخفی بود تا دشمنان آسیبی به قبر این امام معصوم نزنند، لشکر دشمن در روز عاشورا می‌گفتند که ما به خاطر بغض امام علی(ع) با امام حسین می‌جنگیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام علی(ع) پیش از شهادت از دخترش حضرت زینب(س) خواست که در قیام عاشورا و در برابر سختی‌ها صبر کند.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 49783

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/49783/ذکر-امام-علی-ع-بهترین-عبادت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir