کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم مطرح کرد

آب‌بندی آب‌نماهای شهر با استفاده از مواد نانو

خبرگزاری فارس , 12 خرداد 1396 ساعت 2:09

قم نيوز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: در گذشته در صورت نشت آب از آبنماها باید تخریب و مجدد آب بندی انجام می‌شد اما هم اکنون با استفاده از مواد نانو با هزینه ای به مراتب کمتر نشتی‌ها برطرف می‌شود.


به گزارش قم نيوز، پیام جوادیان امروز با اشاره به تعیین زمان برای روشن و خاموش شدن آب‌نماهای شهر در ایام تابستان اظهار کرد: با توجه به شروع فصل گرما تابستان و کمبود و تبخیر سریع آب و به ماندگاری آب نماها از اردیبهشت ماه سال جاری ساعت روشن و خاموش کردن آبنماها به صورت مکتوب به مناطق اعلام شده است.

وی بیان کرد: به مناطق ابلاغ شده که آبنماها در ساعات اولیه صبح (7.5 تا 10.5) به دلیل ایجاد نشاط و شادی که در صبح نیاز است و بعد از ظهرها از ساعت 6 تا ۱۱ شب برای استفاده مردم در بوستان‌ها روشن شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهردرای قم با بیان اینکه زمینه زیباسازی و نورپردازی المان‌ها در محدوده آبنماها پس از راه اندازی آبنماها با توجه به نوع مکان انجام می‌شود تصریح کرد: در انجام این پروژه‌ها و برای حفظ هزینه‌های انجام گرفته بحث نگهداری مهم‌تر از راه اندازی و اجرای آن است و در واحد بهینه سازی، نگهداری و تعمیرات سازمان پارک‌ها این مساله را به طور جد پیگیری می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه به صورت اصولی تکنیک‌ها و فرم‌های بازدید تهیه شده تا نگهداری دقیق‌تر از گذشته و هزینه‌ها پایدارتر باشد افزود: فنون نگهداری از تجهیزات مطابق با استانداردهای روز دنیا و با توجه به اقلیم قم است و باید با استانداردهای روز دنیا پیش رفت و تا آنجا که امکانات اجازه دهد از تکنیک‌های روز استفاده می‌کنیم و به عنوان مثال در بحث نشتی آبنماها به تازگی از مواد پلیمری نانو در نشتی آب استفاده می شود.

جوادیان خاطرنشان کرد: در گذشته در صورت نشت آب از آبنماها باید تخریب و مجدد آب بندی انجام می‌شد اما هم اکنون با استفاده از این مواد با هزینه ای به مراتب کمتر نشتی‌ها برطرف می‌شود.

وی گفت: هزینه برای هر آب بندی با مواد نانو هر متر مربع ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان است که در مقابل هزینه تخریب، بسیار ناچیز است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 49053

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/49053/آب-بندی-آب-نماهای-شهر-استفاده-مواد-نانو

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir