کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم:

«احلی من العسل» در مدارس قم اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس , 24 مهر 1394 ساعت 18:45

قم نگار: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از برگزاری برنامه «احلی من العسل» در مدارس قم خبر داد.


به گزارش قم نگار، جلال خدامحمدی با اشاره به برنامه‌های ماه محرم و صفر اظهار کرد: بخشنامه برنامه‌های این ایام آماده شده و به ادارات نواحی و مناطق ابلاغ شده است و جلساتی با مسئولان حرم حضرت معصومه(س) و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه برگزار شد تا برخی از برنامه‌ها به صورت مشترک برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰۰ مدرسه هیئت عزاداری دانش‌آموزی دارند که دارای فعالیت‌هایی در سطح مدارس هستند و تعدادی برنامه نیز به صورت متمرکز پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به سوگواره احلی من العسل گفت: این برنامه ششم محرم همزمان با سراسر کشور در تمام مدارس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال علاوه بر حرم کریمه اهل بیت(س)، امامزاده شاه سیدعلی(ع) برای مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک، امامزاده سیدمعصوم(ع) برای مدارس ناحیه دو و امامزاده جعفر شهید(ع) برای آموزش و پرورش ناحیه سه پیش‌بینی شده است.

خدامحمدی خاطرنشان کرد: مسجد حضرت زینب(س) برای دانش‌آموزان شهرک و شهر پردیسان، امامزاده زینب خاتون(س) برای آموزش و پرورش منطقه کهک، دبیرستان خاتم‌الانبیا برای منطقه خلجستان و شهر دستجرد و مسجد جامع علی بن ابیطالب(ع) برای شهر جعفریه است.

وی عنوان کرد: در هر برنامه یک نفر مداح نوجوان نوحه‌سرایی می‌کند و یکی از مداحان معروف شهر قم و منطقه در پایان برنامه ذکر مصیبت می‌خواند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به نامگذاری برنامه احلی من العسل گفت: این برنامه به خاطر شهادت حضرت قاسم(س) در نظر گرفته شده که آن حضرت در پاسخ به سئوال امام حسین(ع) که پرسیدند، مرگ از نظرت چیست، حضرت قاسم(ع) فرمودند «احلی من العسل» است.

وی با اشاره به برنامه مسابقات درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: بیست و چهارمین دوره این برنامه با حضور ۴۰ هزار نفر از دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم استان در حال برگزاری است و همزمان با سراسر کشور این مسابقات آغاز شده است.

خدامحمدی خاطرنشان کرد: هدف از مسابقات درس‌هایی از قرآن آشنایی دانش‌آموزان و اقشار مردم با مفاهیم قرآن است که از سوی بهترین استادان قرآن یا مفسران عصر کنونی از شبکه یک پخش می‌شود.

وی عنوان کرد: مسابقات به صورت هفتگی برگزار می‌شود، هر هفته در هر مدرسه حداقل سه نفر از دانش‌آموزان مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/۱۳۲


کد مطلب: 33186

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/interview/33186/احلی-العسل-مدارس-قم-اجرا-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir