کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صدور مجوز سفر آسیایی برای فرنگی‌کار قم / رضایی در رویایی مدال المپیک

خبرگزاری فارس , 27 فروردين 1396 ساعت 9:30

قم نیوز: فرنگی‌کار طلایی استان قم با رویای مدال المپیک گام نخست از میادین داخلی سالن 96 را با کسب مدال طلای پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان و جواز حضور در کشتی 2017 قهرمانی آسیا را محکم برداشت.


به گزارش قم نیوز،‌ کشتی قم چند سالی است که با بهره‌گیری از برنامه‌ریزی مدون و حساب شده در هیأت‌‌‌ کشتی، استفاده از نبوغ، دانش و تجربه مربیان این رشته در شناسایی استعدادها و نخبه‌های این رشته ورزشی در میادین داخلی و خارجی در مسیر موفقیت گام بر می‌دارد.

می‌توان کشتی را در یک دهه اخیر یکی از معدود رشته‌های ورزشی استان قم دانست که در عرصه قهرمانی همواره برای ورزش این استان افتخار آفرین بوده، در کنار مدال‌های متنوع از مسابقات کشوری، توانسته از میادین بین‌المللی، آسیایی، جهانی و جام جهانی این رشته دستاوردهای زیادی را نصیب استان قم کند.

 

* حضور ثابت کشتی‌گیران قم در تیم‌های ملی

نکته جالب توجه این است که در یک دهه اخیر هر ساله کشتی قم در تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف اعم از نوجوانان، جوانان و بزرگسالان کشتی فرنگی به طور ثابت نماینده داشته و در یکی دو سال اخیر کشتی آلیش نیز به این روند موفقیت‌ها اضافه شده و قم را در عرصه جهانی بلند آوازه کرده است.

اما سال 1396 به دلیل اینکه سال منتهی به بازی‌های آسیایی 2018 در جاکارتای اندونزی محسوب می‌شود، برای کشتی قم و دیگر رشته‌های ورزشی این استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ورزشکاران این رشته نیز با تحمل سختی‌ها و فشارهای تمرینات، خود را مهیای حضور در میادین پیش‌رو می‌کنند.

 

* امید قمی‌ها به درخشش کشتی در بازی‌های آسیایی و المپیک

بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا نوبت به تلاش برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک 2020 توکیو می‌رسد و یکی از امیدهای ورزش قم برای تحقق رویای حضور در المپیک، همین رشته کشتی است که به درخشش فرنگی‌کاران خود امید بسته تا بلکه برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش قم سهمیه المپیک نیز نصیب این استان شود.

در سال جاری که مسابقات آسیایی و جهانی کشتی و همچنین رویداد مهمی همچون بازی‌های همبستگی 2017 کشورهای اسلامی پیش‌روی ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی قرار دارد، کشتی نیز تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا برای ورزش قم سهمیه این میادین را به دست بیاورد.

 

* کسب سهمیه آسیا با مدال طلای وزن 55 کیلوگرم

یکی از میادین مهم برای کسب سهمیه رقابت‌های 2017 کشتی فرنگی آسیا، پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی جوانان ایران است که چند روز قبل به انجام رسید و یکی از بهترین‌های چند سال اخیر کشتی قم توانست از این مسابقات مدال خوشرنگ طلا را به ارمغان بیاورد.

این در حالی است که رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی جوانان ایران در هشت وزن به انجام رسید و تنها یکی از چهار نماینده قم روی رفت و توانست با کسب رتبه نخست وزن خود مجوز همراهی تیم ملی در مسابقات 2017 قهرمانی آسیا را به دست بیاورد.

این کشتی‌گیر موفق و شاخص محمدجواد رضایی فرنگی‌کار وزن 55 کیلوگرم تیم اعزامی هیأت‌‌‌ کشتی استان قم در مسابقات مرحله نهایی انتخابی تیم ملی جوانان است که در جدال با تمامی حریفان خود موفق به کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی شد تا اعزام خود به پیکارهای آسیایی را قطعی کند.

 

* میکائیلی: رضایی چهره‌ شاخص کشتی قم در انتخابی تیم ملی

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: رضایی کشتی‌گیری محکم و قدرتمند است که هر کشتی‌گیری در مصاف با وی کار آسانی ندارد، رضایی از سال 2015 که توانست با درخشش در پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان ایران مجوز حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا را کسب کند نام خود را بین چهره‌های شاخص و آینده‌دار کشتی کشور در سبک‌وزن بر سر زبان‌ها انداخته است.

روح‌الله میکائیلی اضافه کرد: این کشتی‌گیر خوش‌آتیه دو سال قبل در جریان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی نوجوانان آسیا با شایستگی موفق به کسب مقام نخست، عنوان قهرمانی و نشان طلا شد تا بدین‌ترتیب مجوز همراهی تیم ملی ایران در رقابت‌های کشتی فرنگی 2015 قهرمانی نوجوانان جهان را نیز کسب کند.

 

* تجربه جهانی رضایی بدون کسب مدال

اما رقابت‌های جهانی برای نماینده شایسته کشتی قم با بداقبالی همراه بود و این فرنگی‌کار در نهایت دست خالی از پیکارهای جهانی بازگشت تا یک سال دور از میادین فقط به تمرین بپردازد و خود را مهیای حضور در مسابقات داخلی و برون‌مرزی سال 2017 کند و در گام نخست نیز سهمیه مسابقات آسیایی امسال را به دست بیاورد.

این در حالی است که کشتی قم در سال 2016 دو نماینده در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان قاره کهن داشت و با درخشش آنها به دو مدال برنز و طلا دست یافت، به طوری که علیرضا نجاتی در وزن 55 کیلوگرم صاحب نشان برنز شد و مهدی ابراهیمی در وزن 74 کیلوگرم بر سکوی قهرمانی ایستاد.

 

* فرنگی‌کار قم در پی کسب مدال از آسیایی و جهانی 2017

فرنگی‌کار سبک وزن کشتی استان قم در تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران امسال با دو هدف گام به میدان رقابت گذاشته تا بعد از موفقیت‌هایی که در رده سنی نوجوانان تیم ملی ایران با حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به دست آورد، این بار از رده سنی جوانان مدال آسیایی و جهانی بگیرد.

رضایی ابتدا با هدف کسب مدالی خوشرنگ از مسابقات 2017 جوانان قهرمانی آسیا به میدان می‌رود تا با درخشش در این پیکارها حضور خود در مسابقات جهانی سال جاری را نیز قطعی کند و ناکامی در پیکارهای دو سال پیش نوجوانان جهان را در جوانان سال 2017 جبران کند.

 

* رضایی: هدف‌های بزرگی در ذهن دارم

این کشتی‌گیر که برای به دست آوردن سکوی نخست وزن 55 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشتی‌های سختی را پشت سر گذاشته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: واقعا در انتخابی تیم ملی کار سختی داشتم چون حریفان مطرحی از سایر استان‌ها در این پیکارها حضور داشتند.

محمدجواد رضایی خاطرنشان کرد: مسابقه‌ام برابر کشتی‌گیر استان فارس به مراتب‌ دشوارتر از دیدار نهایی این وزن برابر فرنگی‌کار خوزستان یعنی بهنام عبدولی بود اما من هدف‌های بزرگی در ذهن دارم و با تمام توان در این رقابت‌ها به میدان رفتم تا سهمیه آسیا را کسب کنم.

وی تصریح کرد: تا المپیک 2020 سه سال دیگر باقی مانده است، ولی از هم اکنون به دنبال افزودن بر تجربیات خود و حضور موفق در میادین مختلف هستم تا در سال منتهی به بازی‌های المپیک بتوانم مجوز حضور در این رقابت‌ها را کسب کرده و برای کسب مدال المپیک که مهمترین هدفم است، تلاش کنم.

این در حالی است که پیکارهای انتخابی تیم ملی از سطح بسیار بالایی برخوردار بود و یکی از کشتی‌های سخت محمدجواد رضایی فرنگی‌کار شاخص قم در وزن 55 کیلوگرم و در دور ششم با میثم دلخانی از فارس بود و رضایی با شکست وی حریف بهنام عبدولی از خوزستان شد و در سه رقابت با این کشتی‌گیر دو مسابقه را برد و قهرمان وزن 55 کیلوگرم انتخابی تیم ملی جوانان ایران شد.

 

* وزیری: درخشش کشتی‌گیر قم برابر رقبای مطرح مسابقات انتخابی

رئیس هیأت‌‌‌ کشتی استان قم به خبرنگار فارس گفت: رضایی یکی از چند کشتی گیر جوان فرنگی استان قم است که از هم اکنون در فکر به دست آوردن عناوین و افتخارات متعدد و راهیابی به ترکیب تیم اعزامی کشتی فرنگی ایران به مهمترین رویداد ورزشی سه سال دیگر جهان یعنی المپیک 2020 توکیو ژاپن است و من تصور می‌کنم که این کشتی‌گیر ما توانایی رسیدن به هدف مهم خود را دارد.

محسن وزیری بیان کرد: رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در حالی برگزار شد که از سوی کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی میزبان‌های مسابقات بین‌المللی سال 2017 اعلام شده و بعد از برگزاری پیکارهای آسیایی، مسابقات جوانان قهرمانی جهان نیز به میزبانی کشور فنلاند به انجام خواهد رسید.

وی در پایان اظهار کرد: رقابت‌های کشتی جوانان قهرمانی جهان برای نخستین‌بار به میزبانی فنلاند برگزار می‌شود و رقابت‌های نوجوانان جهان نیز در آتن یونان برگزار خواهد شد، در حالی که انتخابی‌ها برای کسب سهمیه تیم ملی در انتظار فرنگی‌کاران نوجوان قم قرار دارد.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 47325

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/47325/صدور-مجوز-سفر-آسیایی-فرنگی-کار-قم-رضایی-رویایی-مدال-المپیک

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir