کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله مکارم شیرازی:

جهان اسلام نیازمند یک اطلس شیعه است

خبرگزاری فارس , 13 بهمن 1390 ساعت 15:39

قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: برای ایجاد یک پایگاه اسلامی در نقاط مختلف دنیا نیازمند یک اطلس شیعه هستیم تا بتوانیم با استفاده از آن در رفع نیاز شیعیان گام‌های موثری برداریم.


به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با اساتید سطوح عالی حوزه علمیه ضمن تبریک ایام امامت امام زمان (عج) و اعیاد انقلاب، اظهار داشت: شما طلاب سربازان رشید و مدافعان مکتب اهل بیت (ع) هستید که عشق و وفاداری را به این مکتب ثابت کرده‌اید.

وی افزود: هجرت جزئی از مسائل دینی مذهب و قرآن ماست که براساس تعلیمات این کار مهم را آغاز کردید تا بتوانید به جای مبارکی برسید و در زمان ائمه (ع) به بعضی از اصحاب دستور دادند که بروید و برای مکتب اهل بیت (ع) کار کنید.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه گوش شنوا برای شنیدن مکتب اهل بیت (ع) در دنیا فراوان است، ابراز داشت: مکتب اهل بیت (ع) واقعا یک مکتب منطقی است چرا که مذهب اهل بیت بر عقلانیت بنا شده و در دنیایی که از مادیگری خسته شده است و می‌خواهد به یک مذهب پناه ببرد مکتب اهل بیت (ع) یک مذهب عقلانی و طبیعی است که مشتری فراوانی داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برکات این مکتب این بوده است که فرضیه انقلاب ایران و پناه بردن به شرق و غرب و دو قطبی بودن را در هم شکسته است و این برای دنیا مسئله خیلی مهمی است و می‌خواهند بدانند این مکتب چه می‌گوید و باید این فرصت را ایجاد کنیم حال که متاع و مشتری آماده است نیازمند افرادی است که همت کنند و این متاع را به دست مشتریان برسانند.

مکارم شیرازی تصریح کرد: اهم فعالیت و کار شما رساندن این متاع گرانبها به مشتریان و یا رساندن آب به تشنگان با وجود تمام فعالیت‌هایی ضد اسلامی است.

وی اظهار داشت: یک سلمان رشدی پیدا شد و کتاب آیات شیطانی را نوشت و امام راحل هم فتوای تاریخی را داد و همه دنیا باخبر شدند که مسلمان‌ها کتابی دارند به نام قرآن برویم و آن را ببینیم که چه می‌گوید و همین حرکت سبب پیشرفت اسلام و قرآن شناسی شد و کار به جایی رسید که در بعضی سال‌ها پرتیراژ ترین و پرفروش‌ترین کتابی که در آمریکا فروخته شد قرآن بود که به زبان انگلیسی ترجمه شده بود.

استاد درس خارج فقه با تاکید بر اینکه انجام هر کار و عملی نیازمند سه رکن در این حوزه است، بیان داشت: هر فعالیت جامع و کامل نیازمند یک برنامه ریزی کامل و جامع است تا تمام مسیر را روشن کند.

وی ادامه داد: دوم اینکه وجود نفرات آماده و آشنا به زبان، اوضاع و ادبیات روز و منابع مالی است که هر یک از این ارکان برای رسیدن به هدف لازم هستند.

مکارم شیرازی اذعان داشت: برای این که برنامه ریزی یک جنبه عملی پیدا کند نیارمند یک کار گروه است و باید یک اطلس شیعه داشته باشیم یعنی بدانیم در تمام دنیا شیعه و اسلام در چه حال هستند و با تهیه جزوه به شناسایی آنها بپردازیم.

وی افزود: هنگام مراجعه به یک کشور دیگر باید ابتدا علمای مردم را شناسایی کنیم و ببینیم در چه اوضاعی هستند اطلاعات آنها را جمع آوری کرده و ببینیم چه نوع کتاب‌هایی نیاز دارند تا در مناطق مختلف پراکنده شویم و نیازهای آنان را ریشه یابی کنیم تا بتوانیم با استفاده از اطلاعات با آگاهی کامل در آن منطقه فعالیت کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه وجود یک اطلس شیعه برای انجام و شناسایی نیازهای دینی مردم در دنیا ضروری است گفت:‌ باید با یک برنامه ریزی کاربردی و دقیق بتوانیم یک اطلس شیعه که از نظر تاریخی شناخته شده است را با تهیه کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: با استفاده از اطلس شیعه و کارگروه جامع افراد جامعه هدف باید بتوانیم، افرادی را به عنوان طلبه تربیت کنیم تا در منطقه سکونت خود فعالیت‌های دینی و مذهبی انجام دهند.

مکارم شیرازی در پایان اظهار داشت: براساس بررسی‌های انجام شده، در کشور فنلاند مسجد برای شیعه‌ها ساخته شده است و امیدواریم درشهر لندن که مراکز شیعه بسیاری دارند نیز مسجد تاسیس کنیم.

انتهای پیام/۱۱۰


کد مطلب: 4240

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/4240/جهان-اسلام-نیازمند-یک-اطلس-شیعه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir