کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله نوری همدانی:

حوزه انقلابی آماده مقابله با فتنه‌ها باشد

خبرگزاری فارس , 14 دی 1395 ساعت 17:00

قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه این حوزه باید انقلابی بماند، گفت: اگر غفلت کنیم، فتنه خود را نشان می‌دهد همانگونه که در سال 88 فتنه خود را نشان داد و امروز هم اینکه جمعی در پاسارگارد جمع شوند آیا فتنه نیست.


به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به مناسبت یوم‌الله 19 دی با بیان اینکه خداوند از آغاز خلقت انسان قشری را به عنوان انبیا و ائمه برای هدایت و راهنمایی مردم قرار داده است، اظهار کرد: فرهنگ و جهاد از جمله وظایف انبیا و ائمه بوده که حوزه و علما نیز باید در این مسیر گام بردارند.

وی اضافه کرد: علما وراث انبیا هستند و شغل ما بسیار حساس، مهم و تأثیرگذار است، باید صحیفه نور امام، دفتر تبیان و وصیت‌نامه امام خمینی(ره) را مطالعه کنید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هر پیامبری در دستی کتاب هدایت و در دست دیگر ابزار و آلات جنگ و جهاد دارد، گفت: پیامبران در دو جبهه فرهنگ و جبهه جهاد کار می‌کردند، بر همین اساس وظیفه ما تفقه در دین است که باید چراغ روشنی در جامعه باشد.

وی خاطرنشان کرد:‌ تا زمانی که انسان فقیه و باسواد نباشد نمی‌تواند در جامعه تأثیرگذار باشد، امام خمینی(ره) فقیه و فریادگر، اهل قلم و عارف بودند و به دلیل آنکه فقیه بودند توانستند این اندازه در عالم مؤثر واقع شوند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه تفقه در دین پاسخگوی تمام مشکلات جهان بشریت است، تصریح کرد: اسلام و آزادی در کل دنیا طرفدار دارد، مردم از حلقوم مراجع صدای پیامبر و امام را می‌شنوند.

وی با بیان اینکه هیچ ملتی ذخایر فرهنگی شیعه را ندارد، گفت: نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و روایات معصومان از جمله ذخایر دینی است، باید در حوزه علمیه درسی در زمینه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه باشد زیرا حقایق آموزنده و عمیق در آن نهفته است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تفقه در دین باید عمیق، کامل و جامع باشد و اساتید باید با تربیت شاگردان به پاسخگویی نیازهای بشری بپردازند.

وی ادامه داد: هیچ امامی در برابر منکرات و ترک معروف در جامعه ساکت نبوده است.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: امروز در دنیای ما فتنه‌های فراوانی وجود دارد، باید در نظر داشت هیچ‌گاه فتنه خاموش نمی‌شود، باید در برابر فتنه با بصیرت، شهامت و قدرت گام برداریم و هیچ‌گاه ساکت نباشیم.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه از ابتدا زیر پرچم امام زمان(عج) به انقلاب دست پیدا کرده است، گفت:‌ این حوزه باید انقلابی بماند، اگر غفلت کنیم، فتنه خود را نشان می‌دهد همانگونه که در سال 88 فتنه خود را نشان داد و امروز هم اینکه جمعی در پاسارگارد جمع شوند آیا فتنه نیست؟

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد:‌ اینکه نخست وزیر انگلیس در بحرین با حضور عرب‌ها بیان کند من از شما حمایت می‌کنم باید ایران را بکوبیم، فتنه و توطئه است، همچنین در زمینه سخنان وزیر دفاع آمریکا و جریان سوریه و عراق نباید بی‌تفاوت بود.

وی ادامه داد: در بحرین نماز جمعه تعطیل می‌شود و از طرفی دیگر صهیونیست‌ها به کاخ آل خلیفه ورود پیدا می‌کنند و جشن می‌گیرند.

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد:‌ حوزه باید انقلابی باشد و انقلابی بماند،‌ باید در نظر داشت در اسلام مرز مطرح نیست، بلکه عقاید و فرهنگ مهم است، با عمق و دقت درس بخوانید و بدانید در  در دوران کنونی حوزه باید  انقلابی بماند و امر به معروف و نهی از منکر کند.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) بنا و سازمانی را ایجاد کردند و آیت‌الله خامنه‌ای با قدرت، شهامت، دقت و تدبر توانستند انقلاب را نگهداری کنند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: حوزه مستقل است،‌ ولی ما خود را جز این نظام می‌دانیم، نظام به معنای قدرت نگهدارنده اسلام و انقلاب است، اگر امر و فرمانی باشد باید ورود پیدا کنیم و حوزه در مواقع مورد نیاز تذکرات لازم را می‌دهد و امر به معروف و نهی از منکر می‌کند.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 45229

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/45229/حوزه-انقلابی-آماده-مقابله-فتنه-ها-باشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir