کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله صافی: دانشنامه شعر مهدوی اثری فاخر است/دانشنامه ائمه معصومین(ع) تدوین شود

خبرگزاری فارس , 29 خرداد 1396 ساعت 13:30

قم نیوز:یکی از مراجع تقلید گفت: دانشنامه شعر مهدوی اثری بسیار فاخر است و امیدواریم در آینده شاهد تهیه و تدوین دانشنامه برای تمام ائمه معصومین(علیهم‌السلام) باشیم.


به گزارش قم نیوز، آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی، مدیرحوزه های علمیه خواهران، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع)، از تدوین  دانشنامه 29 جلدی شعر مهدوی توسط حوزه خواهران ابراز خرسندی کرد و گفت: دانشنامه شعر مهدوی اثری بسیار فاخر است و امیدواریم در آینده شاهد تهیه و تدوین دانشنامه برای تمام ائمه معصومین(علیهم‌السلام) باشیم.

وی با بیان این‌که مهدویت، از موضوعاتی است که باید به آن بیشتر پرداخته شود، از تمامی دست اندرکاران این اثر فاخر در حوزه‌های علمیه خواهران تشکر و قدردانی کرد.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به تدوین و تهیه دانشنامه 29 جلدی شعر مهدوی توسط حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در این دانشنامه 5 هزار و 300 دیوان، 6 هزار و 530 مجموعه شعر و نیز 312 تذکره و زندگینامه شعرا مورد بررسی قرار گرفته و در مجموع 12 هزار شعر از هزار و 957 شاعر آورده شده است.

وی افزود: نوع تحقیق این مجموعه کتابخانه ای است و از منابع معتبر مجموعه‌هایی چون کتاب خانه آستان قدس رضوی، کتابخانه ملی، کتابخانه مجلس شورای اسلامی و کتابخانه مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی(ره) بهره گیری شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: در این دانشنامه 25 نوع نمایه مانند نمایه آیات، احادیث، اوصاف حضرت مهدی(عج) در ستایش‌های شاعران، ادیان و فرق، اسماء الحسنی، اشخاص، اصطلاحات فلسفی، دینی و عرفانی و همچنین نمایه موضوعی، کشف‌الابیات و کشف القوافی وجود دارد.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 49793

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/49793/آیت-الله-صافی-دانشنامه-شعر-مهدوی-اثری-فاخر-ائمه-معصومین-ع-تدوین-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir