کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت:

جریان‌های انحرافی عقل‌گریزند/ راه شناسایی شیادان

خبرگزاری مهر , 16 دی 1395 ساعت 20:00

قم نیوز: معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت گفت: جریان‌های انحرافی و شیادان، عقل گریز و عالم گریز هستند.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری صبح پنجشنبه در جمع کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به بیان راهکارهای مقابله با جریان‌های انحرافی و شیادان پرداخت.

وی ارتقای سطح علمی خود و جامعه با محوریت آیات قرآن کریم و روایات معصومان علیهم السلام را یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با جریان‌های انحرافی بیان کرد.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت بر لزوم بهره مندی از ظرفیت‌های حوزه و دانشگاه تأکید کرد و افزود: اگر فضای جامعه را علمی کنیم دیگر جایی برای رشد جهل نخواهد بود.

حجت‌الاسلام نصوری رشد ابعاد علمی و معرفتی جامعه را زمان‌بر دانست و تأکید کرد: شناخت مبانی و آموزه‌های دینی و پایبندی به آنها یکی دیگر از راه‌های مقابله با جریان‌های انحرافی است. وقتی کسی، مبانی دینی ندارد، نمی‌تواند نسبت به آن پایبند باشد.

باید نگاه عالمانه نسبت به شبهات داشته باشیم

وی شناخت و طراحی مهندسی را از دیگر راه‌های مقابله به خطر جریان‌های انحرافی ذکر کرد و گفت: باید در زندگی، نگاه عالمانه نسبت به شبهات داشته باشیم. مسائلی همچون اقتصاد، فرهنگ، سیاست و... در جامعه آرمانی امام زمان(عج) مشخص است و باید طبق آن حرکت کرد.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت، رشد اخلاق و تعلیم و تربیت را دو هدف مهم جامعه آرمانی امام زمان(عج) دانست.

وی تأکید بر عقلانیت و پرهیز از خرافه را یکی دیگر از راه‌های مقابله با جریان‌های انحرافی و شیادان بیان کرد و افزود: بیشتر شیادان عقل‌گریز و عالم‌گریز هستند، چون هر جا بحث علمی می‌شود قبول ندارند.

حجت‌الاسلام نصوری در بیان عوامل شناسایی شیادان اظهار کرد: دستوراتی که شیادان به مخاطبان خود می‌دهند از جنس دستورات خلاف شرع است.

وی گفت: انسان شیاد هیچ گاه دیگران را به خدا دعوت نمی‌کند، بلکه آنها را دعوت به خود می‌کند.

شیادان عقل ستیز و عالم ستیز هستند

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت، مبهم گویی و پرهیز از شفاف گویی را روش شیادان بیان کرد و افزود: مطالبی که شیادان بیان می‌کنند با عقل سازگاری ندارد و شیادان انسان‌های عقل ستیز و عالم ستیز هستند.

حجت‌الاسلام نصوری تأکید کرد: باید الگوهایی را به مردم و جوانان معرفی کنیم که مخاطب احساس کند می‌تواند به این الگوها برسد.

وی شهیدان را بهترین الگو برای معرفی به جوانان دانست و در پایان به ذکر نمونه‌هایی از روحیه معنوی و اخلاص شهیدان پرداخت.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 45300

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/45300/جریان-های-انحرافی-عقل-گریزند-راه-شناسایی-شیادان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir