کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد

5 فضیلت ممتاز و خاص امام حسین(ع)

خبرگزاری فارس , 21 آذر 1393 ساعت 19:55

قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: امام حسین(ع) دارای پنج فضیلت هستند که خداوند آنها را به احدی غیر ایشان عطا نکرده است.


به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام سید محمد مدرسی پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: خداوند پنج فضیلت به امام حسین(ع) عطا فرموده که آنها را به احدی نداده است؛ نخستین مورد اینکه خدا تربت اباعبدالله(ع) را شفا قرار داده در حالیکه خوردن هر خاک دیگری حرام است.
 
وی افزود: دومین فضیلت آن است که دعا زیر قبه امام حسین(ع) مستجاب است؛ البته نمی‌خواهیم بگوییم در حرم‌های دیگر دعا مستجاب نمی‌شود بلکه خداوند خود توصیه به این کار کرده است.
 
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امتیاز دیگری که خدا به سیدالشهدا(ع) داده این است که نور امامت تا حضرت مهدی(عج) در نسل ایشان قرار داده شده، خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) می‌فرمایند 4 هزار سال پیش از اینکه امام حسین(ع) به شهادت برسند، خداوند کربلا را محل زیارت فرشتگان قرار داد و این یکی دیگر از فضائل ایشان محسوب می‌شود.
 
وی ادامه داد: هر کس به کربلا مشرف می‌شود، 4 هزار فرشته‌ای که نتوانستند امام حسین(ع) را در روز عاشورا یاری کنند و اکنون در آنجا حضور دارند، به استقبالش می‌روند و در هنگام خروج از کربلا هم او را بدرقه می‌کنند و حتی در هنگام بیماری به عیادت زائر امام حسین(ع) می‌روند.
 
مدرسی با اشاره به حضور میلیون‌ها عاشق دلباخته امام حسین(ع) در کربلا در سال جاری خاطرنشان کرد: این افراد با پای پیاده خود را به حرم اباعبدالله(ع) رسانده‌اند تا ارادت خود را به ایشان ابراز کنند و در واقع دوستی واقعی نیز همین است که انسان برای رسیدن به معشوق، هر سختی را به جان بخرد و از مشکلات نهراسد.
 
انتهای پیام/136


کد مطلب: 27535

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/27535/5-فضیلت-ممتاز-خاص-امام-حسین-ع

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir