کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هم اندیشی نخبگان علمی بسیج دانشجویی استان قم برگزار شد

خبرگزاری مهر , 24 شهريور 1390 ساعت 13:24

قم نیوز: هم اندیشی نخبگان علمی بسیج دانشجویی استان قم با حضور جانشین فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع) برگزار شد.


به گزارش قم نیوز، سرهنگ پاسدار رضا حافظی، جانشین فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع) در این مراسم که در سالن شهید درویش ستاد سپاه استان قم برگزار شد گفت: نخبگی، فهم و درک شرایط و ارائه راهکار برای حل مشکلات است و اگر کسی در این زمینه تلاش کرد در هر قشری که باشد، جزو نخبگان جامعه به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه حضور نخبگان در جنگ عامل پیروزی ایران در این جنگ نابرابر بود، اظهار داشت: در زمان جنگ همه احساس وظیفه می‌کردند، حتی نخبگان علمی که می‌توانستند در تولید علم نقش موثری ایفا کنند، احساس وظیفه کردند و با حضورشان در جبهه‌ها، توانایی خود را نشان داده و به عنوان فرماندهان جنگ، نامشان در لیست شهدا قرار گرفت.

وی گفت: در بسیاری از عملیات‌ها این فرماندهان نخبه بودند که با ارائه تاکتیک‌ها و فنون نظامی جدید، دشمن را غافل گیر نموده و پیروز از نبرد باشند.

حافظی افزود: اگر نبود حمایت‌های اروپا و آمریکا از عراق، قطعا این کشور در سالهای نخست در برابر عزم و اراده ملت ایران از پای در می‌آمد.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام با رشادت‌های فراوانشان توانستند سرافرازی ابدی را برای ملت ایران به ارمغان بیاوریند.

وی با بیان اینکه وجود دغدغه‌ها دلیل بر عقب افتادگی نیست، اظهار داشت: دغدغه‌های نخبگان نسبت به وضعیت موجود، لازمه تکامل جامعه است، اگر بخواهیم پیشرفت بیشتری داشته باشیم باید به این دغدغه‌ها توجه کنیم و راهکاری مناسب برای آن ارائه نماییم.

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه بیشترین دغدغه را مقام معظم رهبری نسبت به ایران اسلامی دارند، گفت: تحولات بسیاری در عالم به وقوع پیوسته است. از آن روزی که ما انقلاب کرده‌ایم، دشمن همیشه با تمام توانش به مقابله با انقلاب برخاسته و هیچ‌گاه دست از توطئه‌های خود برنداشته است.

وی افزود: آنهایی که اینجامعه را هدایت می‌کنند، همواره از نظریه پردازی‌ها یک گام جلو‌تر رفته و آن را عملیاتی می‌کنند.
حافظی خطاب به دانشجویان نخبه بسیجی ادامه داد: باید از تئوری‌ها فرا‌تر رفته و در عملیاتی کردن آن تلاش کنید.

در ادامه مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قم در ابتدای این هم اندیشی، گفت: یکی از رسالت‌هایی که جوانان عزیز ایران اسلامی بویژه دانشجویان بسیجی برعهده دارند، این است که کشور را از لحاظ علمی به قله کمال برسانند.

ابوالفضل ملاحسنی با بیان اینکه نباید از قافله علم و دانش جا بمانیم، افزود: پس از انقلاب اسلامی رشد علمی روز به روز افزایش یافته و در زمینه‌های علومی از قبیل هسته‌ای، هوافضا، ژنتیک و ابر رایانه بسیار پیشرفت داشته است.

وی افزود: هرکسی که می‌خواهد کشور در مسیر سعادت قرار گیرد باید تلاش کند و دانشجویان بسیجی باید پیشتاز باشند.

ملا حسنی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت مشارکت نخبگان در تحول در علوم انسانی تاکید کرد و گفت: دانشجویان نخبه بسیجی باید در این زمینه نیز تلاش کنند و در کنار بسیج اساتید در این امر مهم مشارکت فعال داشته باشند.

در ادامه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان قم نیز در این نشست گفت: دانشجویان متدین را باید به لحاظ علمی ارتقا بدهیم تا در آینده مسئولیت‌های کشور را به دست بگیرند.

حجت الاسلام جعفر آزادمنش افزود: در همه ابعاد باید دانشجویان بسیجی رشد داشته باشند.

وی ادامه داد: موازی کاری‌ها را باید کنار گذاشت و خلاهای موجود نظام دربعد علمی را شناسایی و برای رفع آن تلاش کرد.

گفتنی است در این هم اندیشی ۹ نفر از دانشجویان نخبه بسیجی از دانشگاه‌های استان قم به بیان نقطه نظرات خود پیرامون نقش بسیج و سپاه در تولید علم پرداختنتد.

انتهای پیام/۱۰۵


کد مطلب: 143

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/143/هم-اندیشی-نخبگان-علمی-بسیج-دانشجویی-استان-قم-برگزار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir