کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خبر داد

126 مدال سهم ورزشکاران قم از مسابقات بین‌المللی

خبرگزاری فارس , 29 ارديبهشت 1395 ساعت 22:15

قم نیوز: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم از موفقیت ورزشکاران قم در کسب 126 مدال رنگارنگ از مسابقات بین‌المللی سال گذشته خبر داد.


به گزارش قم نیوز، حسن عابدی گفت: براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت ورزش و جوانان در خصوص مدال‌های بین‌المللی ورزش ایران در سال 1394، 126 مدال کسب شده از میادین بین‌المللی سهم ورزشکاران توانمند استان قم بوده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که ورزشکاران ایرانی در سال قبل موفق به کسب حدود یک‌هزار و 200 مدال متنوع و رنگارنگ از رقابت‌های بین‌المللی شده‌اند و این بسیار خوب است که ورزشکاران قمی رقم قابل توجهی از این مدال‌ها را به نام خود ثبت کرده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در ادامه به تلاش‌های صورت گرفته توسط این اداره‌کل در زمینه توسعه بخش همگانی ورزش اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه رسیدن به قله‌های افتخار در ورزش قهرمانی نیاز به فعالیت همه‌جانبه در ورزش همگانی دارد، به این موضوع توجه ویژه‌ای داریم.

عابدی اضافه کرد: رسیدن به سکوهای قهرمانی و کسب عنوان و مدال در ورزش قهرمانی تنها هدفی نیست که اداره‌کل ورزش و جوانان دنبال می‌کند، بلکه توسعه و ترویج ورزش همگانی و ایجاد امکانات و فضای مناسب برای حضور مردم و عموم افراد جامعه در ورزش همگانی از اولویت‌ها در این اداره‌کل محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: البته این اداره‌کل برای تحقق اهداف خود در مقوله ورزش همگانی و اجرای مطلوب برنامه‌های این حوزه نیاز به حمایت دیگر ارگان‌ها از بخش دولتی و خصوصی دارد، زیرا منابع و امکانات ما محدود است و باید حمایت شویم.

این مسؤول تصریح کرد: مجموعه اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم این آمادگی را دارد که در قالب فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی به تمامی حامیان ورزش حمایت‌های خود را در حد توان ارائه دهد و در مقابل برای توسعه ورزش همگانی مورد پشتیبانی قرار گیرد.

عابدی خاطرنشان کرد: در حوزه ورزش قهرمانی با توجه به ورزشکاران توانمندی که در رشته‌های مختلف داریم از نظر کسب مدال در میادین مختلف کشوری و بین‌المللی کاستی نداریم و حتی در این بخش با جهشی نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بهتری داریم.

وی یادآور شد: برای رسیدن به موفقیت در مقوله ورزش قهرمانی حتی گام‌ها را فراتر گذاشته‌ایم و با تشکیل ستادهایی مرتبط با میادینی که پیش‌روی ورزشکاران و قهرمانان ورزش قم قرار دارد نظیر ستاد بازی‌های آسیایی، المپیک و پارالمپیک برای حضور موفق قهرمانان در مسابقات برنامه‌ریزی می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: کارگروه ورزش این اداره‌کل در طول سال و به صورت منظم هر هفته با حضور کارشناسان ورزشی به منظور بررسی مشکلات احتمالی و برطرف کردن تنگناها برگزار می‌شود.

عابدی گفت: در سال قبل چهار جلسه شورای ورزش همگانی به ریاست استاندار قم برگزار شد که مصوبات آن نقش موثری در زمینه گسترش ورزش همگانی در استان قم داشته است، ضمن اینکه از دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد دیگر نیازهای ورزش همگانی را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 38678

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/38678/126-مدال-سهم-ورزشکاران-قم-مسابقات-بین-المللی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir