کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله سعیدی در دیدار با رئیس سازمان پیشکسوتان دفاع مقدس ستادکل نیروهای مسلح کشور عنوان کرد:

آیت‌الله سعیدی: شهید حججی مصداق آشکار حفظ روحیه دفاع مقدس است

شهیدحججی نشان داد داعش اسیر واقعی است

خبرگزاری فارس , 22 مرداد 1396 ساعت 16:45

قم نیوز: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) از شهید محسن حججی به عنوان نمونه آشکاری از انتقال روحیه دفاع مقدس یاد کرد و گفت: این شهید با رفتار و منش خود نشان داده که اسیر واقعی داعش است و در حقیقت این مرد جوان داعشی را به اسارت گرفته چرا که در چهره او شهامت، اقتدار و عزت به خوبی قابل مشاهده است.


به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با صفرعلی براتلو رئیس سازمان پیشکسوتان دفاع مقدس ستادکل نیروهای مسلح کشور که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام شد، با تاکید بر اینکه بزرگداشت پیشکسوتان دفاع مقدس باید به عنوان یک اولویت دنبال شود، عنوان کرد: همانطور که تکریم شهدا یکی از مباحث مهم بوده است باید نسبت به تشکیل مدرسه و کلاس درس پیشکسوتان دفاع مقدس نیز نگاه جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌های مختلف باید نسبت به حفظ روحیه دفاع مقدس اهتمام داشته باشند، اضافه کرد: همانطور که شهدا جان خود را برای نهضت انقلاب اسلامی از دست داده‌اند،‌ یادگاران دفاع مقدس نیز در کنار آنها نیز از داشته‌های خود برای پیروزی این انقلاب گذشتند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت گام‌های نخست را برای دفاع از انقلاب برداشته‌اند به همین علت نسبت به دیگران حق تقدم دارند و نزد خداوند متعال جایگاه متعالی را به خود اختصاص داده‌اند؛ تکریم این افراد دارای ریشه‌های قرآنی است.

وی از نیروهای انسانی به عنوان یکی از ابعاد گنج دفاع مقدس نام برد و ادامه داد: عوامل پیروزی در جنگ و شناخت هویت و شگردهای دشمن از جمله دیگر ابعاد این گنج است که باید آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

سعیدی بر بازشناسی روحیه رزمندگان دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس امانتی نزد جامعه اسلامی هستند که ابعاد مختلف روحیه آنها باید بررسی شود، اکنون نتیجه حفظ روحیه آنها در جوان‌های نسل جدید انقلاب قابل مشاهده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) از شهید محسن حججی به عنوان نمونه آشکاری از انتقال روحیه دفاع مقدس که کشور را مورد تاثیر خود قرار داده است، یاد کرد و افزود: این شهید با رفتار و منش خود نشان داده که اسیر واقعی داعش است و در حقیقت این مرد جوان داعشی را به اسارت گرفته چرا که در چهره او شهامت، اقتدار و عزت به خوبی قابل مشاهده است.

وی یادآور شد: حفظ روحیه پیشکسوتان دفاع مقدس یکی از ضرورت‌هاست که باید به آن توجه شود چرا که اگر روحیه دفاع مقدس در این افراد حفظ نشود آنها نمی‌توانند برای دیگران درس‌آموز باشند.

انتهای پیام/137


کد مطلب: 52258

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/52258/آیت-الله-سعیدی-شهید-حججی-مصداق-آشکار-حفظ-روحیه-دفاع-مقدس

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir