کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در فراکسیون نمایندگان ولایی مطرح شد؛

قول رئیس جمهور به وزیربهداشت/ماجرای وثیقه قاضی زاده برای فریدون

خبرگزاری مهر , 18 مرداد 1396 ساعت 18:04

قم نیوز: وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: آقای رئیس جمهور قول داده است در سه ماه اول شخصا اعلام کند چه اعتباری را می تواند در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد.


به گزارش قم نیوز، فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس امروز صبح با حضور حسن قاضی زاده هاشمی وزیر پیشنهادی تشکیل جلسه داد.

در این جلسه نمایندگان درخصوص ضرورت تحول در طرح تحول نظام سلامت، اصلاح ساختار مدیریتی دانشگاهها، توجه به سلامت مواد غذایی و جلوگیری از واردات مواد غذایی دست کاری شده ژنتیکی و نیز مسائل مربوط به حوزه های انتخابیه خود، مطالبی را بیان کردند و از اقدامات وزیر نیز تشکر نمودند.

در ادامه حسن قاضی زاده گفت: قرار بود اعتباری به طرح تحول سلامت اختصاص یابد و این اعتبار از بودجه عمومی و تامین اجتماعی تامین شود اما در تامین منابع دچار مشکلاتی شدیم.

وی تاکید کرد: دولت باید در ۱۰۰ روز اول اعلام کند که چه مقدار اعتبارات را در اختیار وزات بهداشت قرار می دهد، تا ما دست به جراحی بزنیم.

وزیر پیشنهادی بهداشت با تاکید بر اینکه باید منابع پایداری برای طرح تحول در نظر گرفته شود اظهار داشت: ممکن است اولویت های دولت تغییر کند اما آقای رئیس جمهور قول داده است در سه ماه اول شخصا اعلام کند چه اعتباری را می تواند در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد.

قاضی زاده ادامه داد: در برنامه ششم توسعه تکالیفی برای ما تعیین شده که اگر اجرا شود گام های مهمی برای حل مشکلات مردم برداشته خواهد شد.

وی در خصوص راهکار حل مشکل سموم در محصولات کشاورزی نیز گفت: حل این مشکل اقدام مشترکی بین وزارت بهداشت و وزارت کشاورزی را می طلبد و آزمایشگاه های وزارت بهداشت برای این موضوع مجهز شده است.

وزیر پیشنهادی بهداشت با اشاره به مشکلات وزارت بهداشت در حوزه نیرو انسانی تخصصی و خدماتی گفت: در راستای حل مشکل نیروی انسانی ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی به میزان ۴۰ درصد افزایش یافته و نیروی تخصصی ما یک چهارم نیروی تخصصی در منطقه است.

قاضی زاده در مورد محصولات تراریخته نیز گفت: بحث تغییرات ژنتیکی محصولات کشاورزی به وزارت کشاورزی واگذار شده و در این مورد اختلاف نظرهای اساسی وجود دارد.

وی مهمترین برنامه اش برای چهار سال آینده را ادامه اجرای طرح تحول سلامت و حل مشکلات این طرح خواند و گفت: من باید بدانم تا پایان سال چه مقدار اعتبار به وزارت بهداشت اختصاص می یابد تا پای خود را به اندازه گلیمم دراز کنم.

وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت استقرار نظام ارجاع را از برنامه های مهم این وزارتخانه خواند و گفت: مهمترین برنامه ما استقرار نظام ارجاع است تا مردم مجبور نباشند برای حل مشکلاتشان به تهران بیایند.

وی در مورد گذاشتن وثیقه برای آزادی حسین فریدون از بازداشت گفت: آقای فریدون را از تولد انقلاب اسلامی می شناسم. در زمان دستگیری ایشان بنده در قرقیزستان بودم دادستانی با من تماس گرفت تا وثیقه ای به میزان ۳۵ میلیاردتومان آورده شود خانم بنده با خانم ایشان به دادگاه می روند کل وثیقه های ایشان حدود ۵ میلیارد بوده سند خانه ما و سند دیگری که به نام خانم بنده بوده گذاشته می شود سندهای ما هم حدود ۷ میلیارد بوده که به آزادی ایشان منجر می شود.

به گزارش مهر، فضای مثبتی در این جلسه وجود داشت و نمایندگان بر رای اعتماد به وی تاکید کردند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 52087

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/52087/قول-رئیس-جمهور-وزیربهداشت-ماجرای-وثیقه-قاضی-زاده-فریدون

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir