کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با حضور مسوولان ورزش

دارنده مدال برنز معلولین جهان در قم تجلیل شد

خبرگزاری فارس , 31 فروردين 1396 ساعت 17:00

قم نیوز: چهره موفق و مدال‌آور ورزش معلولین استان قم در مسابقات جهانی 2017 در مراسمی با حضور مسوولان ورزش این استان مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفت.


به گزارش قم نیوز، نخستین ورزشکار معلول مدال‌آور استان قم از مسابقات برون‌مرزی سال 1396 مهدی مولایاری است که در ترکیب تیم ملی فوتسال معلولین آی‌دی کشورمان به رقابت‌های 2017 قهرمانی جهان سفر کرد و با کسب مدال برنز از این رقابت‌ها بازگشت.

ستاره فوتسال معلولین استان قم که در یک دهه اخیر همواره تک نماینده اعزامی قم به رقابت‌های برون‌مرزی بوده است در سن 32 سالگی یک بار دیگر حضور در یک رقابت جهانی را تجربه کرد و همچون گذشته با درخشش خود و تاثیرگذاری در موفقیت تیم ملی ایران، همراه با این تیم موفق به کسب عنوان شد.

مولایاری که عناوین و افتخارات متعددی از حضور در مسابقات برون‌مرزی فوتسال معلولین کسب کرده، در نخستین ماه سال 1396 همراه با تیم ملی معلولین آی‌دی ایران به رقابت‌های قهرمانی جهانی در کشور پرتغال اعزام شد و در نهایت با این تیم مقاوم سوم جهان را به ارمغان آورد.

همچنین مولایاری که قهرمانی جهان را با تیم ملی ایران تجربه کرده و عنوان آقای گلی از رقابت‌های جهانی نیز به دست آورده، تجربیات سال‌ها حضور در عرصه‌های ملی و میادین برون‌مرزی را در مقام مربی این رشته به ورزشکاران معلول علاقمند به فوتسال قرار می‌دهد.

ملی‌پوش فوتسال معلولین قم در رقابت‌های فوتسال قهرمانی افراد با هوش میانه (ID) قهرمانی جهان به میزبانی کشور پرتغال که با حضور هشت تیم به انجام رسید ابتدا در ترکیب تیم ایران برابر حریفان حاضر در مرحله مقدماتی یعنی تیم‌های ملی پرتغال، آفریقای جنوبی و آرژانتین به میدان رفت.

تیم ملی فوتبال معلولان هوش میانه ایران (ID) با حضور مهدی مولایاری بازیکن قمی خود در نخستین مسابقه جام جهانی برابر آرژانتین با نتیجه پرگل ۶ بر سه به برتری رسید و بعد از جدال حساس با تیم ملی آفریقای جنوبی، در سومین مسابقه خود برابر میزبان تساوی سه بر سه را تجربه کرد تا به جمع چهار تمی برتر راه یابد.

این تیم در مرحله نیمه نهایی مسابقات جهانی برابر تیم ملی فوتسال فرانسه با نتیجه ۶ بر چهار مغلوب شد تا از راهیابی به فینال بازماند، اما در دیدار رده‌بندی برابر حریف خود به برتری رسید تا با کسب مقام سوم و نشان برنز این رقابت‌ها به کشورمان بازگردد.

تیم ملی فوتسال معلولین آی‌دی ایران در بازگشت به میهن اسلامی به پاس کسب مقام سوم جهان مورد استقبال مسوولان قرار گرفت و در قم نیز با حضور روح‌الله رمضانی معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم، محمد پیروزمنش رئیس و محمود شریفی دبیر هیأت‌ ورزش‌های جانبازان و معلولین قم در منزل مهدی مولایاری، از این قهرمان ارزنده قمی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 47426

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/47426/دارنده-مدال-برنز-معلولین-جهان-قم-تجلیل

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir