کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله العظمی نوری همدانی:

مسئولان اختلافات خود را به روزنامه ها نکشانند/ فصل الخطاب، رهبر معظم انقلاب است

15 دی 1395 ساعت 13:06

قم نیوز: حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: در مملکتی که ولی فقیه حضور دارد، نباید اختلاف باشد؛ البته بحث، گفتگو و مناظره اشکال ندارد؛ اما نباید این مسائل به روزنامه ها کشیده شود.


به گزارش قم نیوز، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به اینکه مسئولان اختلافات خود را به روزنامه ها نکشانند، اظهار داشتند: یکی از موعظه های امام راحل، تأکید بر وحدت و اتحاد بوده و مسئولان باید به این نکته توجه داشته باشند.

ایشان ابراز داشتند: امام خمینی(ره) فرمودند که انقلاب با وحدت به وجود آمده و برای حفظ انقلاب، وحدت را حفظ نمایید.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: ممکن است قشرهای گوناگون، مطالب مختلفی داشته باشند؛ اما باید اتاق فکری تشکیل داده و مباحثات خود را در آنجا انجام دهند که در این صورت است می توانند به نتیجه مطلوبی برسند؛ چراکه یک نفر نمی تواند همه چیز را بداند؛ چون همه چیز را همگان دانند.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: در مملکتی که ولی فقیه حضور دارد، نباید اختلاف باشد؛ البته بحث، گفتگو و مناظره اشکال ندارد؛ اما نباید این مسائل به روزنامه ها کشیده شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشتند: یکی از دغدغه های آیت الله خامنه ای نیز همین مسأله بوده و ایشان تأکید دارند که مجادلات خود را به متن جامعه نکشانید.

معظم له با تأکید بر اینکه فصل الخطاب، سخن ولی فقیه است، اظهار داشتند: وحدت و اتحاد از نکات بسیار ضروری است که باید محفوظ بماند؛ اگر اختلاف در دیگر کشورها وجود دارد، در ایران اسلامی نباید باشد؛ چراکه ولی فقیه در این کشور حضور دارد.

ایشان در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به جمله ای از جبرئیل(ع) خطاب به نبی مکرم اسلام(ص)، ابراز داشتند: در این سخن آمده است: «أتانِي جَبرِيلُ فَقالَ يا مُحَمَّدُ عِش ما شِئتَ فَإنّكَ مَيِّتٌ وَ أحبِب ما شِئتَ فَإنّكَ مُفارَقَهٌ وَ اعمَل ما شِئتَ فَإنّكَ مَجزِيٌّ بِه. وَ اعلَم أنَّ شَرَفَ المُؤمِنِ قِيامُهُ بِاللَّيلِ وَ عِزَّهُ استِغناؤُهُ عَنِ النّاسِ/ جبريل پيش من آمد و گفت اى محمّد هر چه ميخواهى زنده بمان كه عاقبت خواهى مرد، هر چه را ميخواهى دوست بدار زيرا از آن جدا خواهى شد و هر چه ميخواهى بكن كه پاداش آن را خواهى ديد و بدان كه شرف مؤمن بپا خاستن شب است و عزت وى بى نيازى از مردم».

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: نهج البلاغه دریایی از مطالب است که نیازمند به یک غواص برای استخراج گوهرهای آن می باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان تصریح کردند: هیچ انسانی نباید فکر کند که از موعظه بی نیاز است و باید به دنبال آن رود.

انتهای پیام / ۱۳۶


کد مطلب: 45266

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/45266/مسئولان-اختلافات-خود-روزنامه-نکشانند-فصل-الخطاب-رهبر-معظم-انقلاب

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir