کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقتي مخ خبرنگار از تخلفات يك دانشگاه دولتي سوت مي‌كشد!

14 خرداد 1392 ساعت 22:09

وبلاگ قم نيوز: گاهي وقت ها ما خبرنگارها به رسالت اصلي مان بر مي گرديم و سعي مي كنيم كه مچ متخلفين را بگيريم. آن هم در جايي كه نفع شخصي برايمان ندارد. اما اين دفعه كه چنين قصدي كرديم،‌ به موردي برخورديم كه از شدت تخلفاتش، مخمان همچنان سوت مي كشد!


تخلفات اداري گاهي اوقات اجتناب ناپذير هستند. يعني اگر برخي تخلفات جزيي انجام نشود، كار مردم و شهر و دولت پيش نمي رود. جابجايي رديف بودجه در دستگاه ها از نمونه هاي رايج است كه اول جابجا مي كنند و بعد موافتش را اخذ مي كنند!

اما اين تخلفات وقتي به سمت نفع شخصي يا گروهي مي رود و از نفع مردم دور مي شود،‌ ديگر تخلف ساده اداري نيست بلكه پايمال كردن حقوق ديگران است.

چند روز قبل بود كه به طور اتفاقي به نامه گروهي از دانشجويان يكي از دانشگاه هاي قم برخورد كردم كه با 300 و چند امضا خواستار بركناري رييس دانشگاهشان شده بودند. در وهله اول فكر كردم كه اين هم يك اعتراض دانشجويي ساده به خاطر طعم غذاست كه دانشجويان سرد و گرم نكشيده سريعا دست به قلم شده و تقاضاي تعويض رييسشان را كرده اند.

پي گيري بيشتر اما مشخص كرد كه رييس اين دانشگاه آن قدر تخلفات گوناگون انجام داده است كه برخورد نكردن نهادهاي نظارتي درون دانشگاهي مانند بازرسي وزارت علوم و شوراي عالي انقلاب فرهنگي و نهادهاي برون دانشگاهي مانند سازمان بازرسي و دستگاه قضايي، خود جاي سوال دارد!

تخلفات آموزشي،‌ اداري،‌ مالي در كنار بي كفايتي مديريتي دست به دست هم داده بودند تا جان دانشجويان را به لبشان برسانند و باعث شوند كه ايشان نه يك نامه كه چندين نامه بنويسند و درخواست عوض شدن رييس دانشگاه را كنند. تخلفاتي براي هر كدام از آنها هم اكنون مدارك متقن و مستندي در دست قم نيوز است.

اين مطلب گذشت و در گوشه اي از ذهن من باقي ماند تا اينكه چند روز قبل متوجه شدم جداي اين تخلفات،‌ رييس اين دانشگاه به طور خودسرانه در حال تك جنسيتي كردن دانشگاه نيز هست. در واقع با اين كار، دختران دانشجو در يكي از گروه هاي آزمايشي اصلي، ديگر در قم پذيرش نخواهند شد و بايد به شهرها و استان هاي اطراف بروند.

معلوم نيست به اين فرد چه ربطي دارد كه دانشگاه را سر خود و بدون مجوز شوراي گسترش تك جنسيتي كند!‌

خلاصه از حجم و تعداد تخلفات و دادن اطلاعات دروغ به رسانه ها توسط رييس اين دانشگاه، مخم سوت كشيد و به ستوه آمدم!

انشاء الله بعد از تعطيلي 15 خرداد،‌ با مستندات درباره اين دانشگاه خواهم نوشت و مداركي از تخلفات را منتشر خواهيم كرد تا شما هم مختان مثل نويسنده اين مطلب سوت بكشد، بلكه نهادهاي نظارتي دستي بجنبانند و وي را زودتر راهي استان خودش كنند،‌ آن هم با ماشين شخصي و راننده اي كه هزينه اش را دانشگاه به عنوان ماموريت حساب نكرده باشد!

مديرمسوول


کد مطلب: 13847

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/note/13847/وقتي-مخ-خبرنگار-تخلفات-يك-دانشگاه-دولتي-سوت-مي-كشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir