کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول دارالقرآن امام علی(ع):

هشتمین دوره مسابقات قرآنی دارالقرآن امام علی(ع) برگزار می‌شود

در این دوره از مسابقات، جمعا سه میلیارد ریال به عنوان جایزه وهدیه به برگزیدگان اهداء خواهد شد

14 دی 1393 ساعت 13:09

قم نیوز: هشتمین دوره از مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با پیام مراجع معظم تقلید در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن برگزار می‌شود.


به گزارش قم نیوز، مرتضی نجفی قدسی مسئول دارالقرآن امام علی(ع) با اعلام این خبر اظهار داشت: این مسابقات قرآنی در شش رشته حفظ کل، حفظ بیست جزء، حفظ ده جزء حفظ ۵ جزء، قرائت و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در دو مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای آن و در دو گروه خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

وی گفت: این مسابقات از تاریخ یکم تا سوم بهمن ماه ویژه خواهران و از تاریخ هشتم تا دهم بهمن‌ماه ویژه برادران در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در بهارستان – چهارراه سرچشمه – یادمان شهدای هفتم تیر برگزار می‌شود.

وی افزود: داوطلبان بایستی برای شرکت در این مسابقات، ابتدا به سایت دارالقرآن علامه طباطبایی (WWW.dqat.ir) مراجعه کرده و فرم‌‌های ثبت‌نام را پر نمایند.

وی اضافه کرد: مجموع جوائزی که به نفرات برگزیده در این مسابقات اهداء خواهد شد، بالغ بر سه میلیارد ریال است که بیشترین سطح جوایز در مسابقات قرآنی کشورمان محسوب می‌شود.

نجفی قدسی تصریح کرد: کلیه حافظان کل قرآن کریم که حدنصاب ۸۵ امتیاز را در حسن حفظ از یکصد امتیاز بیاورند، مبلغ پانصد هزار تومان به عنوان هدیه دریافت خواهند کرد.

همچنین حافظان بیست جزء، ده جزء و پنج جزء در صورت اخذ حدنصاب ۸۵ امتیاز از یکصد امتیاز در حسن حفظ، به ترتیب مبالغ سیصدهزار تومان، دویست هزار تومان و یکصد هزار تومان دریافت خواهند کرد.

وی افزود: داوطلبان رشته‌های قرائت و ترتیل قرآن نیز در صورت اخذ حدنصاب ۸۵ امتیاز از یکصد امتیاز به ترتیب مبالغ سیصد هزار تومان ودویست هزار تومان دریافت خواهند کرد.

نجفی قدسی در خصوص جوایز نفرات برتر این مسابقات نیز اظهار داشت: نفرات اول رشته حفظ کل مبلغ سه میلیون تومان، نفرات دوم مبلغ دو میلیون و پانصد هزار تومان و نفرات سوم مبلغ دو میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهندکرد.

در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن نیز، به نفرات اول مبلغ دو میلیون تومان، نفرات دوم یک و نیم میلیون تومان و نفرات سوم یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان دریافت خواهند کرد.

در رشته حفظ ده جزء نیز، نفرات نخست تا سوم به ترتیب مبالغ یک میلیون و پانصد ،یک میلیون و دویست و پنجاه و یک میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

همچنین در رشته حفظ پنج جزء نفرات اول تا سوم مبالغ هفتصدو پنجاه هزار ، پانصد هزار و چهارصد هزار تومان دریافت خواهند کرد.

مسئول دارالقرآن امام علی(ع) در خصوص جوایز رشته قرائت قرآن کریم نیز اظهار داشت: نفرات اول تا سوم رشته قرائت قرآن به ترتیب مبالغ یک میلیون و پانصد ، یک میلیون و هفتصدو پنجاه هزار تومان دریافت خواهند کرد.

همچنین در رشته ترتیل‌خوانی هم نفرات برگزیده اول تا سوم به ترتیب مبالغ یک میلیون ، هفتصدو پنجاه هزار و پانصد هزار تومان به عنوان جایزه دریافت می‌کنند.

نجفی قدسی اضافه کرد: نفرات اول مسابقات سال‌های قبل تا دو سال در همان رشته نمی‌توانند شرکت کنند، مگر اینکه در رشته دیگری ثبت‌نام نمایند.

وی افزود: در این دوره از مسابقات، خواهران می‌توانند در تمامی رشته‌های مسابقه، همانند آقایان شرکت کنند، البته مسابقات آنان بصورت مجزا و در مکانی محفوظ با حضور فقط خواهران و با داوری خانم‌ها برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ قرآن، تنها در یک رشته آن می‌توانند شرکت نمایند، ضمنا حافظان قرآن می‌توانند در رشته قرائت قرآن (تحقیق) داوطلب شوند ولیکن قاریان صرفا باید یکی از رشته‌های قرائت و یا ترتیل‌خوانی را انتخاب نمایند.

لازم به ذکر است شرکت‌کنندگان در رشته ترتیل‌خوانی نمی‌توانند در رشته‌های حفظ شرکت نمایند و یا بالعکس، چرا که یک حافظ عملا در هنگام آزمون، ترتیل‌خوانی می‌کند و همان مواد امتحانی را دارا است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 28049

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/28049/هشتمین-دوره-مسابقات-قرآنی-دارالقرآن-امام-علی-ع-برگزار-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir