کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در وزن 55 كيلوگرم صورت مي‌گيرد

رقابت فرنگي‌كار قم با حريف ازبك در آغاز مسابقات قهرماني آسيا

خبرگزاری فارس , 25 خرداد 1396 ساعت 13:30

قم نیوز: فرنگي‌كار ملي‌پوش قم امروز در آغاز پيكارهاي كشتي فرنگي 2017 قهرماني جوانان آسيا برابر حريفي از ازبكستان تلاش خود را براي كسب مدال آغاز مي‌كند.


به گزارش قم نیوز، استارت رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا در سال 2017 از امروز در شرق قاره کهن و در کشور چین‌تایپه زده می‌شود و بعد از اینکه 6 نماینده کشورمان برای شناخت حریفان به روی باسکول رفتند، به منظور کسب مدال برابر رقبا به میدان می‌روند.

این دوره از رقابت‌های کشتی فرنگی رده سنی جوانان قهرمانی آسیا به مدت دو روز در شهر تایچونگ کشور چین‌تایپه برگزار می‌شود و یکی از 6 کشتی‌گیر اعزامی ایران که در روز نخست با حریفان پیکار می‌کند، محمدجواد رضایی ملی‌پوش کشتی فرنگی استان قم است.

این ملی‌پوش جوان و آینده‌دار که سابقه کسب مقام نایب‌قهرمانی و نشان نقره از پیکارهای سال 2015 کشتی فرنگی نوجوانان آسیا در کشور هند را دارد و در مسابقات جهانی همان سال نیز به میدان رفته، اکنون با هدف کسب دومین مدال آسیایی خود گام به این رقابت‌ها گذاشته است.

محمدجواد رضایی در این دوره از مسابقات نماینده ایران در وزن 55 کیلوگرم به شمار می‌رود و وزن‌کشی این وزن در حالی انجام گرفت که محمدجواد رضایی در دور نخست حریف بهرام‌اف از کشور ازبکستان شد و در صورت پیروزی بر این حریف، در دور دوم به مصاف برنده مسابقه کشتی‌گیران تایلند و کره جنوبی می‌رود.

در حالی که رقابت‌های وزن 55 کیلوگرم کشتی فرنگی نوجوانان آسیا با حضور 10 فرنگی‌کار برگزار می‌شود، ملی‌پوشان کشورمان در اوزان 60، 66، 74، 84 و 96 کیلوگرم نیز حضور دارند و امروز برای کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز برابر حریفان خود صف‌آرایی می‌کنند.

ملی‌پوش کشتی فرنگی قم در حالی کار خود را برای کسب دومین مدال آسیایی آغاز می‌کند که دو سال قبل در پیکارهای سال 2015 کشتی فرنگی نوجوانان آسیا در کشور هند، در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شد و در دور دوم پیکارهای وزن ۴۶ کیلوگرم مقابل کشتی‌گیر قزاقستان به برتری رسید و جواز حضور در مرحله بعد را به دست آورد.

این کشتی‌گیر در دور دوم به مصاف کشتی‌گیر ازبکستانی رفت و در یک مسابقه بسیار خوب این حریفش را هم شکست داد تا به این ترتیب راهی دور نهایی شود در حالی که رضایی برای رسیدن به قهرمانی کشتی گیر قزاقستانی را در پیش رو داشت اما در فینال برای به دست آوردن مدال طلا مقابل کشتی‌گیری از کشور قرقیزستان با نتیجه ۵ بر یک مغلوب شد و نتوانست مدال طلا را به دست آورد و نقره گرفت.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 49631

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/49631/رقابت-فرنگي-كار-قم-حريف-ازبك-آغاز-مسابقات-قهرماني-آسيا

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir