?>?> قم نیوز - برندهای گردشگری با همکاری استان‌های قم و مرکزی ایجاد شود - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:

برندهای گردشگری با همکاری استان‌های قم و مرکزی ایجاد شود

خبرگزاری فارس , 20 خرداد 1396 ساعت 10:00

قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: کشورهایی که دارای برندهای گردشگری هستند در صنعت گردشگری تحول ایجاد کرده‌اند و استان‌های قم و مرکزی و اصفهان می‌توانند با مشترکات گردشگری برندهای گردشگری ویژه در سطح ملی و بین المللی ارائه کنند.


به گزارش قم نیوز ، فریدون الهیاری جمعه شب در همایش توسعه گردشگری بین سه استان اصفهان، قم و مرکزی که در هتل پارسیا برگزار شد گفت: بسیاری از کشورها با برند سازی توانسته‌اند در عرصه بین المللی مطرح شوند از این رو باید این استان‌ها نیز با مشترک‌هایی که در حوزه گردشگری مذهبی و تاریخی دارند می‌توانند با همکاری یکدیگر برندسازی کنند.

وی ادامه داد: همکاری‌های فرااستانی در توسعه و رونق گردشگری نقش کلیدی می‌تواند ایفا کند و موجب سیاست گذاری‌های ملی در صنعت گردشگری و توسعه اقتصادی شود.

وی با بیان این که تفاهمنامه همکاری بین سه استان مرکزی، اصفهان و قم به امضا می‌رسد گفت: از سال گذشته جلسه‌هایی در راستای توسعه و تأمین زیرساخت‌های گردشگری بین این سه استان برگزار شده است که در نهایت با برگزاری این همایش امضای تفاهمنامه و همکاری‌ها پایدار تر و با برنامه تر از قبل اجرایی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان ابراز داشت: امضای تفاهمنامه‌ها و برگزاری برنامه‌های مشترک می‌تواند دستاوردهای خوبی در صنعت گردشگری کشور را به ارمغان بیاورد.

وی بر تأسیس دبیرخانه توسعه همکاری ظرفیت‌های گردشگری بین این سه استان تاکید کرد و گفت: تشکیل این دبیرخانه در تأمین زیرساخت‌های گردشگری و تعیین سیاست‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند.

الهیاری افزود: باید از توان بخش خصوصی در رونق گردشگری استفاده کرد تا با انسجام و همدلی بیشتر بتوانیم زمینه جذب گردشگر و ماندگاری آن را فراهم کنیم.

وی با بیان این که اصفهان، قم و مرکزی داری ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری بسیاری هستند گفت: این استان‌ها دارای آثار تاریخی هستند که نشانگر تمدن آن‌ها است از این رو با داشتن این اشتراک‌های تاریخی و اماکن زیارتی و گردشگری برنامه‌های منسجم تری در حوزه فرااستانی ایفا کرد.


انتهای پیام / 136


کد مطلب: 49370

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/49370/برندهای-گردشگری-همکاری-استان-های-قم-مرکزی-ایجاد-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir