کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توسط جمعیت هلال احمر صورت گرفت؛

برگزاری کارگاه آموزشی پیگیری از اعتیاد

8 مرداد 1391 ساعت 12:19

قم نیوز: کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه دبیران کانون های مربیان منتخب معاونت امور جوانان با حضور جمعی از مدیران برگزار شد.


به گزارش قم نیوز، کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه دبیران کانون های مربیان منتخب معاونت امور جوانان روز گذشته با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر، سیدمرتضی اسماعیلی طبا مدیر کل ارشاد اسلامی، دکتر کریمی معاون پیشگیری سازمان بهزیستی و دبیر کمیته پیشگیری از اعتیاد و جمعی از معاونین و کارشناسان افتتاح گردید.

خلیل الله سائلی در مراسم افتتاحیه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: یکی از بحران هایی که هم اکنون در جامعه گریبانگیر افراد به خصوص در سنین جوانی شده مسئله اعتیاد است و این امر باعث ایجاد نگرانی های بسیار عمیقی در خانواده ها شده است.

وی اظهار داشت: کم سوادی – دسترسی آسان به مواد مخدر در برخی از محیط ها و عدم صحیح کنترل خانواده ها در معاشرت های جوانان و در بعضی از موارد سخت گیری های بی حد جوانان باعث بروز این مسائل می گردد.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم با این معضل مبارزه کنیم دانستن نیازها و مشکلات جوانان و کشف توانایی و پتانسیل آن ها بسیار ضروری است و اجرای این برنامه در گرو شناخت دقیق و بررسی مسائل روان شناختی جوانان و نوجوانان است.

سائلی ضمن ابراز خرسندی از استقبال بی نظیر جوانان جهت شرکت در این دوره تصریح کرد: بنده پیشنهاد می کنم این کارگاه ها به صورت مستمر و مداوم میان جوانان و دانشجویان برگزار گردد، زیرا یکی از روش های موثر در پیشگیری از اعتیاد فرهنگ سازی و اطلاع رسانی صحیح است.

در ادامه سیدمرتضی اسماعیلی طبا، مدیر کل ارشاد اسلامی اذعان داشت: متأسفانه هر روز مواد اعتیادآور جدیدی وارد بازار می گردد و آسیب های جدی تری به قشر جوان اجتماع وارد می کند؛ ولی در مقابل، اقداماتی که برای پیشگیری انجام می گیرد پاسخگو نیست.

وی با اشاره  به اینکه آسیب اعتیاد آسیب چند بعدی است که به دستگاه های مختلف مربوط می شود تصریح کرد: صدا و سیما و ارشاد نقش بسیار مهمی در بحث پیشگیری دارند و ما آمادگی داریم در حوزه فرهنگ و هنر هرگونه خدماتی را که شایسته است انجام دهیم.

لازم به یادآوری این کارگاه به مدت ۳ روز با حضور ۵۰ نفر از مربیان و دبیران کانون های جوانان برگزار می شود.

انتهای پیام/۱۰۵


کد مطلب: 8310

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/8310/برگزاری-کارگاه-آموزشی-پیگیری-اعتیاد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir