کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پذیرش 700 نفر در دانشگاه جامع علمی- کاربردی قم

خبرگزاری فارس , 16 ارديبهشت 1391 ساعت 16:08

قم نیوز: مسوول خدمات آموزشی دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد قم از پذیرش بیش از 700 دانشجو در مقطع کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه خبر داد.


به گزارش قم نیوز، مجید لطفی‌نسب امروز با اشاره به پایان مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی دانشگاه جامع علمی -کاربردی اظهار داشت: برای سال تحصیلی آینده ۷۰۰ نفر از داوطلبان در مقطع کارشناسی ناپیوسته پذیرش خواهند شد.

وی ادامه داد: در این دوره در دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد قم پذیرش در مقطع کاردانی نداشتیم و داوطلبانی که دارای مقطع کاردانی باشند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

مسوول خدمات آموزشی دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد قم ابراز داشت: دانش‌آموختگان مقطع کاردانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مورد تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و کسانی که مدرک کاردانی از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مورد تائید وزارت آموزش و پرورش دارند، بدون توجه به رشته مدرک کاردانی خود و بر اساس علاقه می‌توانند در دوره‌های کارشناسی ناپیوسته شرکت کنند.

وی گفت: کسانی که مدرک معادل کاردانی دوره‌های آموزشی از ادارات و یا آموزشگاه‌ها دارند، در صورتی که آن دوره زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری تشکیل شده باشد، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

لطفی‌نسب اظهار داشت: مدارک معادل کاردانی که از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تائید شده باشند هم مورد تائید دانشگاه جامع علمی- کاربردی هستند.

وی افزود: ثبت‌نام این آزمون به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و داوطلبان باید برای دریافت دفترچه به پایگاه سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

مسوول خدمات آموزشی دانشگاه جامع علمی -کاربردی واحد قم ادامه داد: آزمون پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی- کاربردی برای ورودی نیمسال نخست سال تحصیلی آینده، ۳۰ تیرماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در قم برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی- کاربردی در ۱۳۶ رشته و چهار گروه آموزشی در کل کشور نزدیک به ۷۸ هزار دانشجو می‌پذیرد.

لطفی‌نسب عنوان داشت: واحد قم این دانشگاه از سال ۸۲ و با یک مرکز آموزشی به نام مرکز آموزش علمی- کاربردی کشاورزی کار خود را آغاز کرده و هم‌اکنون ۱۶ هزار دانشجو در ۶۷ رشته در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی افزود: در آزمون امسال دانشجویان برای بیش از ۱۳ رشته در گروه‌های مختلف از جمله تربیت مبلغ قرآن کریم، روابط عمومی، حقوق، مهندسی تکنولوژی و معماری با هم به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/۱۰۵


کد مطلب: 6493

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/6493/پذیرش-700-نفر-دانشگاه-جامع-علمی-کاربردی-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir