کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای نمایش‌نامه‌ی «صادقانه بگویم» در تگزاس

خبرگزاری حوزه نیوز , 21 مرداد 1396 ساعت 19:01

قم نیوز: دانشگاه ترینیتی در شهر سن آنتونیوی تگزاس، به زودی اجرای نمایش‌نامه‌ای با عنوان «صادقانه بگویم» در رابطه با اسلام‌هراسی دارد که مسئله سخنرانی‌های ضداسلامی در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به چالش می‌کشد.


به گزارش قم نیوز، گروهی از دانشجویان دانشگاه ترینیتی در شهر سن آنتونیو واقع در ایالت تگزاس، قصد دارند به زودی نمایش‌نامه‌ای در رابطه اسلام‌هراسی را در موزه این شهر به اجرا بگذارند.

این نمایشنامه با عنوان «صادقانه بگویم» که پیشتر در سالن‌های دانشگاه به اجرا درآمده و با استقبال زیادی روبرو شده، قرار است ساعت 6:30 عصر پنج شنبه، 7 سپتامبر 2017 در  سالن همایش‌های موزه هنر مک‌نی قدیمی‌ترین موزه هنرهای معاصر در تگزاس اجرا شود.

این نمایش‌نامه 70 دقیقه‌ای براساس مصاحبه‌های انجام شده با 172 نفر از مردم شهر سن آنتونیو درباره دیدگاه‌شان نسبت به اسلام در زمان کمپین ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 ساخته شده است. در این نمایش احساسی و صمیمی، به وضعیت دشوار و تلخ مسلمانان در این دوره و دیدگاه مردم آمریکا به اسلام و جایگاه آن در سیاست آمریکایی‌ها پرداخته می‌شود.

سارا بث کافمن پروفسور جامعه شناسی و انسان شناسی از دانشگاه ترینیتی و نویسنده این نمایش‌نامه می‌گوید: این موضوعی است که در تمامی رسانه‌ها به وفور هر روزه مشاهده می‌شود، اما ما اغلب گفتمانی رو در رو و حقیقی درباره آن انجام نمی‌دهیم زیرا ممکن است به نظر احساساتی برسد. این اجرا قرار است نقطه نظرات متنوع درباره این موضوع را به نمایش بگذارد.

* می خواهیم مردم درباره موضوع نمایش با هم گفتگو کنند

کافمن درباره اجرای نمایش‌نامه می‌گوید: این تنها یک اجرای ساده نیست. هدف ما این است که مردم پس از اجرای نمایش دور هم جمع شده و درباره نکات اصلی به اجرا درآمده بحث و گفتگو کنند و با نظرات متفاوت بیشتر آشنا شوند.

این نمایش براساس یک پروژه تحقیقاتی تابستانی مربوط به 2016 نوشته شده است. کافمن محقق ارشد این پروژه بوده و حبیبه نور مدرس دانشگاهی و ویلیام کریس استاد ارتباطات به همراه گروهی از دانشجویان، تیم تحقیقاتی را تشکیل داده‌اند. این گروه تحقیقاتی با جمعی از مردم، شخصیت‌‌های سیاسی، مذهبی و اجتماعی در رابطه با اسلام‌هراسی و سخنرانی‌های ضداسلامی در زمان کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا صحبت کرده‌اند.

تیم نمایش تاکنون چندین بار اجرا داشته‌اند و ما استقبال گسترده‌ای از جانب مردم روبرو شده‌اند. به همین جهت نیز تصمیم گرفته‌اند در آینده نیز اجراهایی در سطح محلی، ایالتی و ملی داشته باشند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 52197

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/52197/اجرای-نمایش-نامه-ی-صادقانه-بگویم-تگزاس

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir