کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره زکات کمیته امداد قم عنوان کرد،

ساخت و تعمیر 24 مسجد از طریق زکات جمع آوری شده

18 تير 1393 ساعت 11:17

قم نیوز: رئیس اداره زکات کمیته امداد قم گفت: با بیان اینکه سال گذشته از طریق زکات جمع آوری شده 24 مسجد و حسینیه تکمیل ، تعمیر و بازسازی شد


به گزارش قم نیوز به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی استان قم، حجت الاسلام حسن نوراللهی با اشاره به اینکه اداره زکات وظیفه فرهنگ سازی ، جمع آوری و توزیع زکات واجب و مستحب را بر اساس موازین شرعی و با اجازه نماینده ولی فقیه و بر اساس حکم مقام معظم رهبری بر عهده دارد اظهار داشت : در راستای جمع آوری زکات مستحب سه طرح شجره طیبه ، ثمره طیبه و ارض طیبه اجرا می گردد .
وی شجره طیبه را مختص چند اصل درخت برای فقرا و ثمره طیبه را اختصاص مقداری از محصولات جهت مصارف فقرا و ارض طیبه را اختصاص به قسمتی از محصولات غیر درختی دانست و گفت : زکات واجب نیز در قم شامل گندم ، جو ، انگور، شتر و گوسفند می باشد.
رئیس اداره زکات کمیته امداد قم تصریح کرد : سال گذشته در مجموع دو میلیارد تومان زکات واجب و مستحب جمع آوری شد که از این طریق۲۴ مسجد و حسینیه تکمیل ، تعمیر و بازسازی شد.
وی بیان داشت: همچنین ۶۰ مدد جوی کمیته امداد نیز صاحب مسکن شدند و ۲۰ مورد جهیزیه نیز اهداء شد، ضمن اینکه کمک هایی نیز جهت معیشت و درمان مددجویان گردید .
گفتنی است، شهروندان می توانند هر گونه زکات خود را به شماره حساب ۲۰/۱۳۲۲۶۲۳۴ (بانک ملت) واریز و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۶۱۶۷۶۶۶ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 25197

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/25197/ساخت-تعمیر-24-مسجد-طریق-زکات-جمع-آوری-شده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir