کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس مركز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم:

بيش از هر زماني به الگوبرداري از حضرت زهرا(س) نيازمندیم

خبرگزاری فارس , 29 اسفند 1395 ساعت 12:00

قم نیوز: رئيس مركز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم گفت: اگرچه زمان طولاني بين ما و زندگي حضرت زهرا(س) فاصله افتاده است ولي امروز بيش از هر زمان ديگر نيازمند الگوبرداري از حضرت زهرا(س) هستيم.


به گزارش قم نیوز، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: تولد حضرت زهرا(س) در سخت‌ترین شرایط زندگی پیامبر اکرم(ص) روی داد در شرایطی که بعثت رسول خدا(ص) آغاز شده بود و اوج دشمنی‌ها با رسول خدا(ص) و حضرت خدیجه(س) وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) عضوی از این مجموعه بودند که مشکلات را از نزدیک مشاهده می‌کردند ولی به اندازه‌ای با تدبیر به مدیریت مشکلات پرداختند و رسول خدا(ص) را مورد محبت قرار می‌دادند که  پیامبر اکرم(ص) ایشان را ام ابیها لقب می‌دهند.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با بیان اینکه به اندازه‌ای حضرت زهرا(س) به پدر توجه داشتند و اطراف پدر بودند که در حکم مادر حضرت قرار می‌گیرند گفت: ام ابیها جایگاه حضرت را نشان می‌دهد به طوری که در مهرورزی به نبی مکرم اسلام(ص) به گونه‌ای بودند که رسول خدا(ص) مانند مادر خود رفتار حضرت را ارزیابی می‌کنند.

 وی خاطرنشان کرد: سلسله ولایت از نسل حضرت زهرا(س) ادامه پیدا کرد و امامت و وصایت در این نسل به ودیعه قرار داده شده است.

کلباسی یادآور شد: اگرچه زمان طولانی بین ما و زندگی حضرت زهرا(س) فاصله افتاده است ولی امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند این الگو هستیم.

وی رضایت از زندگی را از جمله ویژگی‌های حضرت زهرا(س) ذکر کرد و افزود: حضرت در شرایط سختی بودند از طرفی دختر نبی مکرم اسلام(ص) و از طرفی همسر امیر مومنان(ع) هستند، نباید تصور شود که حضرت مشکلی نداشتند و همه وسائل آسایش برای ایشان آماده و مهیا بود.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم عنوان کرد: حضرت رنج‌های بسیاری متحمل شدند ولی هرگز از زندگی خود اظهار نارضایتی نکردند بلکه مشعوف به زندگی بودند.

وی با بیان اینکه در دوران کنونی آمار طلاق در جامعه بسیار فراوان است گفت: حضرت زهرا(س) بیان می‌کردند از همسرم حیا می‌‌کنم چیزی طلب کنم شاید در توان او نباشد، فشار و سخت‌گیری بر همسر عوارض سنگینی در زندگی‌ها ایجاد می‌کند.

کلباسی تصریح کرد: درس دیگر در زندگی حضرت زهرا(س) زهد و قناعت است که ریشه بسیاری از آرامش‌ها محسوب می‌شود اگر قناعت در زندگی نباشد، انسان به هیچ چیز راضی نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) مظهر قناعت در زندگی است و به آنچه حاصل شده قانع است، این امر نکته مهمی است که به آن نیاز داریم باید در نظر داشت دوری از تجملات و تشریفات در زندگی حضرت وجود دارد.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم یادآور شد: قانع نبودن افسردگی‌ها، ناراحتی‌ها و آسیب‌های اجتماعی می‌آفریند، باید توجه داشت با درس آموزی از حضرت زهرا(س) محبت خود را نسبت به حضرت نشان می‌دهیم و اگر تنها در تولد حضرت شادمانی و در شهادت ایشان عزاداری انجام دهیم ولی عمل خلاف ایشان داشته باشیم، ادعای بیهوده‌ای داشته ایم.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 46789

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/46789/بيش-زماني-الگوبرداري-حضرت-زهرا-س-نيازمندیم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir