کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد

انجام برنامه‌ریزی‌های فرهنگی برای استقبال از زائران استان قم در اربعین

خبرگزاری فارس , 22 مرداد 1396 ساعت 9:45

قم نیوز: معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اینکه همزمان با اربعین حسینی استان قم نیز میزبان زائران بسیاری خواهد بود، گفت:‌ امسال برای برای زائران اربعین حسینی در استان برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مطلوبی در نظر گرفته شده است.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی عزیزی در قم، با اشاره به اینکه امسال دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌های مختلف فرهنگی و مردمی در استان قم برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی برنامه‌ریزی مطلوبی را دنبال کرده‌اند، اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر جلسات مختلفی برگزار شده است تا هماهنگی‌های لازم انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات به میلیون‌ها زائر فقط با تکیه بر ظرفیت‌های محدود دولت عراق امکان‌پذیر نیست، عنوان کرد: هر چند مردم عراق میزبان این حرکت هستند و به این میزبانی افتخار می‌کنند اما مشارکت در این میزبانی برای ایرانی‌ها نیز یک افتخار بزرگ است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: سال گذشته مجموعه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم با برپایی موکب حضرت علی بن‌جعفر(ع) توانست خدمات مطلوبی را به زائران ارائه دهد و امیداریم در سال جاری نیز بتوانیم برنامه‌های سال گذشته را در این موکب دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه اختصاص سردخانه‌ای به موکب‌ها در مرز مهران می‌تواند نتایج مطلوبی برای موکب‌ها به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: باید برای نوع اطعام و زمان‌بندی توزیع غذاها در میان موکب‌ها برنامه‌ریزی مطلوبی انجام شود.

عزیزی از انجام هماهنگی‌های لازم با ستاد اربعین در راستای برپایی موکب اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم یاد کرد و ادامه داد: برای دریافت کمک‌های مردمی در ایام اربعین حسینی فقط نباید به کمک‌های مادی تکیه کنیم چرا که برخی از افراد می‌توانند به صورت غیر مادی نیز در برپایی موکب‌ها و پذیرایی از زائران مشارکت داشته باشند.

وی از عموم مردم استان قم برای مشارکت در برپایی موکب اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در مرز مهران دعوت کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی به عنوان یک اصل در برنامه‌های مختلف این اداره‌کل مورد توجه قرار گرفته است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اینکه همزمان با اربعین حسینی استان قم نیز میزبان زائران بسیاری خواهد بود، ادامه داد:‌ امسال برای برای زائران اربعین حسینی در استان برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مطلوبی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 52223

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/52223/انجام-برنامه-ریزی-های-فرهنگی-استقبال-زائران-استان-قم-اربعین

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir