کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی:

ترویج فرهنگ حسینی در نسل جوان راهکار مقابله با استکبار است

خبرگزاری تسنیم , 1 خرداد 1394 ساعت 11:58

قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با تاکید بر لزوم مقابله با دشمن گفت: امروز مبارزه با استکبار و صهیونیست جهانی یکی از نیازهای جهان اسلام است که ما با استفاده از فرهنگ حسینی می‌توانیم حس مبارزه با استکبار جهانی را در نسل جوان زنده کنیم.


به گزاش قم نیوز، آیت‌الله محسن غرویان با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد امام حسین (ع) اظهار داشت: بزرگداشت شخصیت‌ها در حقیقت به اندیشه آن‌ها بستگی دارد و ما باید اندیشه‌های انقلابی امام حسین (ع) را بشناسیم که بهترین اقدام به‌منظور شناسایی سیره اباعبدالله (ع) این است که افکار و اهداف ایشان را برای نسل جوان تحلیل کنیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با تاکید بر الگوگیری از سیره امام حسین (ع) افزود: شخصیت‌های بزرگی همانند امام حسین (ع) نیازمند تجلیل و تکریم ما ندارند بلکه ما جهت الهام و الگوگیری نیازمند بزرگداشت امام حسین (ع) هستیم.

آیت‌الله غرویان با تاکید بر لزوم الگوگیری نسل جوان از فرهنگ حسینی بیان کرد: نسل جوان با برگزاری مراسم‌های جشن به مناسبت میلاد امام حسین (ع) فرهنگ حسینی را فرا می‌گیرند و شخصیت خود را به‌وسیله فرهنگ امام حسین (ع) می‌سازند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: ما باید قرائت‌های مطابق با نیازهای زمان را نسبت به فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسینی فرا گرفته و مطرح کنیم؛ استفاده ما از میلاد حضرت اباعبدالله (ع) و ایام الله استفاده متناسب با نیازهای جهان اسلام باشد.

وی با تاکید بر لزوم مقابله با دشمن تصریح کرد: امروز مبارزه با استکبار و صهیونیست جهانی یکی از نیازهای جهان اسلام است که ما با استفاده از فرهنگ حسینی می‌توانیم حس مبارزه با استکبار جهانی را در نسل جوان زنده کنیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر سرلوحه حرکت قیام امام حسین (ع) است که این فریضه الهی یک نوع نظارت و نگهبانی مستمر و فراگیر در جامعه است یعنی بر همه مسلمان‌ها واجب است اگر با معروفی روبه‌رو می‌شوند آن را ترویج کرده و اگر منکری را دیدند، آن را نهی کنند.

آیت‌الله غرویان با اشاره به آثار مثبت فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: عمل به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سبب می‌شود تا نظارت همگانی ایجاد و جامعه اسلامی ما بیمه می‌شود؛ همچنین سبب می‌شود دیگر کسی به خود اجازه گناه و معصیت ندهد و همه در راستای انجام عمل صالح گام برمی‌دارند.

انتهای پیام/ ۱۳۲


کد مطلب: 30362

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/interview/30362/ترویج-فرهنگ-حسینی-نسل-جوان-راهکار-مقابله-استکبار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir