کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس انجمن علمای موصل با اسقف اعظم کلدانی های عراق دیدار کرد+ تصاویر

خبرگزاری حوزه نیوز , 18 تير 1396 ساعت 19:32

قم نیوز: رئیس انجمن علمای موصل گفت: بازگشت مسیحیان به موصل، امری ضروری است، زیرا بدون آنها موصل کاری از پیش نمی برد و ما نیز به عنوان علمای مسلمان موصل برای اصلاح گفتمان دینی موصل و برقراری اعتدال تلاش خواهیم کرد.


به گزارش قم نیوز، صبح روز گذشده شیخ صلاح سایر العبیدی رئیس انجمن علمای مسلمان موصل با لوییس رافائل ساکو اسقف اعظم کلیسای کلدانی عراق و رئیس شورای کلیساهای کاتولیک خاورمیانه دیدار کرد.

شیخ العبیدی در این دیدار از موضع گیری های انسانی و ملی اسقف ساکو تقدیر و تشکر کرد و در ادامه به بررسی و بحث درباره اوضاع عراق به ویژه وضعیت کنونی موصل پرداخت و افزود: بازگشت مسیحیان به موصل، امری ضروری است، زیرا بدون آنها موصل کاری از پیش نمی برد و ما نیز به عنوان علمای مسلمان موصل برای اصلاح گفتمان دینی موصل و برقراری اعتدال تلاش خواهیم کرد.

اسقف ساکو نیز در این دیدار ضمن تشکر از العبیدی به خاطر این ملاقات بر ضرورت تکیه بر گفتمان دینی معتدل و کنار گذاشتن گفتمان افراطی و تحریک آمیز و خارج شدن از ادبیات خشونت تاکید کرد.

وی افزود: پس از نابودی داعش، همه ما وظیفه داریم عراق و مردم آن را از این فکر سرطانی تکفیری نجات بدهیم و ارزش هایی مانند همبستگی و مشارکت ملی و فرهنگ گفتگو و تحمل نظرات دیگران را در میان مردم و جامعه تقویت کنیم تا مسلمانان و مسیحیان و صابئی ها و ایزدی ها بتوانند در کنار هم جامعه و کشوری شایسته را بسازند.

رئیس انجمن علمای موصل با اسقف اعظم کلدانی های عراق دیدار کرد

رئیس انجمن علمای موصل با اسقف اعظم کلدانی های عراق دیدار کرد

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 50630

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/50630/رئیس-انجمن-علمای-موصل-اسقف-اعظم-کلدانی-های-عراق-دیدار-تصاویر

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir