کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صبا در آسمان آبی به فکر 3 امتیاز / آقای گل در اندیشه خداحافظی

خبرگزاری فارس , 26 فروردين 1396 ساعت 11:30

قم نیوز: تیم فوتبال صبای قم در فکر کسب سه امتیازی دیگر و دوری از خطر سقوط به دسته پائین‌تر چهاردهمین بازی خارج از خانه این فصل را برابر آبی‌های پایتخت برگزار می‌کند.


به گزارش قم نیوز،‏ تیمی که از 26 بازی سپری شده این فصل خود تنها پنج برد در کارنامه دارد و اکنون در رتبه چهاردهم جدول رده‌بندی لیگ شانزدهم هنوز از بابت جایگاه خود برای حضور در فصل آینده جام خلیج‌فارس مطمئن نیست، این هفته برابر تیم دوم جدول رده‌بندی صف‌آرایی خواهد کرد.

بعد از انجام دیدارهای هفته چهارم مرحله گروهی مسابقات فصل 2017 لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا اکنون نوبت به برگزاری بازی‌های هفته دوازدهم از نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران رسیده و تیم‌های لیگ برتری در مدت دو روز هشت دیدار حساس و سرنوشت‌ساز برگزار می‌کنند.

 

* صبا به دنبال ششمین پیروزی در لیگ شانزدهم

تیم فوتبال صبای قم در عصر بیست و ششمین روز فروردین ماه در چارچوب دیداری از هفته دوازدهم نیم‌فصل دوم مسابقات شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در ورزشگاه آزادی تهران برابر تیم مدعی و بالای جدولی استقلال تهران صف‌آرایی می‌کند.

این بازی چهاردهمین دیدار خارج از خانه شاگردان عبدالصمد مرفاوی در لیگ شانزدهم است که در در میهمانی تیم آبی‌های پایتخت برگزار می‌شود و صبایی‌ها بعد از برد ارزشمند و قاطع سه بر صفر برابر تیم سوم جدول یعنی تراکتورسازی تبریز، اکنون باید با تیم دوم جدول به رقابت بپردازند تا بخت خود را برای کسب ششمین برد این فصل بیازماید.

نماینده فوتبال استان قم که 9 امتیاز بیشتر از تیم رده شانزدهم و آخر جدول یعنی ماشین‌سازی تبریز و دو امتیاز بالاتر از تیم رده پانزدهم جدول یعنی سیاه‌جامگان خراسان با کسب 25 امتیاز در مکان چهاردهم جدول لیگ شانزدهم جای دارد، برای محرز کردن بقای خود در لیگ برتر به فکر عبور از سد استقلال تهران است.

 

* محرومیت یک مدافع و بازگشت دو محروم به ترکیب صبا

صبای قم در حالی آماده این دیدار می‌شود که حمیدرضا دیوسالار مدافع چپ با تجربه این تیم به دلیل دریافت کارت زرد در دیدار خانگی هفته بیست و ششم برابر تراکتورسازی تبریز، بازی حساس صبای قم با استقلال تهران در ورزشگاه آزادی تهران را از دست داده است.

اما خبر خوب و خوشحال کننده برای کادر فنی صبای قم و هواداران این تیم، بازگشت دو بازیکن محروم صبا به ترکیب اصلی نماینده فوتبال قم برای مصاف خارج از خانه هفته دوازدهم نیم‌فصل دوم لیگ شانزدهم با استقلال تهران است تا صبا با تمام قوا به دنبال ششمین برد این فصل باشد.

ابوالقاسم دهنوی و سیدامید نظامی‌پور دو بازیکن کلیدی و اصلی تیم صبای قم هستند که به دلیل محرومیت در بازی هفته قبل برابر تراکتورسازی تبریز امکان همراهی صبا را نداشتند اما صبا در غیاب آنها با جایگزین‌های مناسب کادر فنی، توانست تراکتور را سه بر صفر شکست بدهد اما این دو بازیکن به دیدار روز شنبه 26 فروردین با استقلال تهران می‌رسند.

 

* ملکی: تاکتیک‌های ویژه صبا برای عبور از استقلال

مدیر رسانه تیم فوتبال صبای قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: برای مصاف هفته 27 لیگ برتر فوتبال، دیگر مهره‌های صبا بدون هیچ مشکلی در اختیار کادر فنی این تیم هستند و تمام اعضای تیم مصمم، یکدل و متحد به دنبال برد استقلال و کسب سه امتیاز دیگر هستند.

غلامرضا ملکی اضافه کرد: تیم صبا به جز یک روز استراحت بعد از بازی با تراکتورسازی، در سایر روزهای این هفته متناسب با شناختی که کادر فنی تیم از تیم استقلال تهران به دست آورده، مشغول تمرین بوده و تاکتیک‌های ویژه‌ای برای برای عبور از سد این تیم تمرین شده است.

 

* تصمیم آقای گل تاریخ لیگ برتر برای پایان فوتبال حرفه‌ای

اما مهمترین اتفاقی که قرار است در کنار تمام حساسیت‌های بازی هفته بیست و هفتم لیگ برتر بین صبای قم و استقلال تهران در ورزشگاه آزادی تهران رخ بدهد، تصمیم قطعی کاپیتان تیم فوتبال صبای قم برای خداحافظی از دنیای فوتبال حرفه‌ای و آویختن کفش‌های خود است.

عنایتی که در سال‌های فوتبال حرفه‌ای خود سه فصل برای تیم استقلال تهران بازی کرده‌ و با پیراهن این تیم 52 گل در مسابقات لیگ برتر فوتبال به ثمر رسانده‌، از اینکه در زمان حضور در جمع آبی‌ها به وی لقب دندان پوسیده دادند و گفتند که باید از فوتبال کنار برود دلخور است در حالی که دو برابر این تعداد گل را با پیراهن سایر تیم‌های لیگ برتری از زمان خروج از استقلال به ثمر رسانده است.

کاپیتان تیم فوتبال صبای قم در حالی تصمیم به خداحافظی گرفته که در تمام سال‌های فعالیت در تیم‌های باشگاهی حاضر در لیگ برتر فوتبال کشور موفق به زدن 146 گل شده‌ است و تنها فوتبالیستی که این بازیکن را تعقیب می‌کرد آرش برهانی بود که نزدیک به 125 گل در مسابقات لیگ برتر زده است.

 

* عنایتی: مصاف صبا و استقلال بازی خداحافظی‌ام از فوتبال است

غلامرضا عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: سال‌های زیادی است که در تیم‌های مختلف باشگاهی در سطح اول فوتبال ایران بازی کرده‌ام و اکنون دیگر وقت خداحافظی از دنیای حرفه‌ای است، اعتقاد دارم برای هر آمدنی یک رفتنی است و اکنون نوبت رفتن من رسیده است.

وی ادامه داد: من به غیر از استقلال در تیم‌های دیگر هم بازی کرده‌ام و اکنون با پیراهن تیم صبای قم قصد دارم در بازی روز شنبه بیست و ششم فروردین ماه در ورزشگاه آزادی از دنیای فوتبال خداحافظی کنم، اصرار من این است که وقت این کار رسیده و امیدوارم که باشگاه هم با من موافقت کند.

 

* همراهی کاپیتان با صبای قم تا پایان لیگ شانزدهم

عنایتی در پاسخ به اینکه بعد از خداحافظی در این دیدار دیگر در زمین مسابقه حاضر نمی‌شوی؟ تصریح کرد: قطعا باید اینگونه باشد چون دیگر صحیح نیست که بعد از خداحافظی باز هم به میدان برگردم، من قطعا قصد خداحافظی دارم اما آقای مرفاوی سرمربی تیم صبای قم اصرار دارد که من تا پایان فصل بازی کنم و این کار را تا زمان قطعی شدن حفظ صبا در لیگ برتر انجام خواهم داد.

وی خاطرنشان کرد: من صد در صد تصمیم خودم را برای خداحافظی در دیدار صبای قم و استقلال تهران گرفته‌ام، معتقدم آقای مرفاوی هم انسانی منطقی است و با این کار من موافقت می‌کند، چون در سن و سالی قرار دارم که به عنوان بزرگ‌تر تیم از من انتظارات زیادی می‌رود اما گاهی اوقات نمی‌شود و در گوشه و کنار می‌شنوم که می‌گویند فلانی باید از فوتبال کنار برود، دوست ندارم این‌ها را راجع به من بگویند و می‌خواهم با احترام کنار بروم.

 

* کشوری‌فرد:‌ خداحافظی رسمی عنایتی در هفته پایانی

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم راجع به تصمیم کاپیتان صبا برای خداحافظی از فوتبال در بازی روز شنبه با استقلال تهران، تصریح کرد: عنایتی برای سومین فصل برای صبای قم در لیگ برتر فوتبال بازی می‌کند و همواره صبا با حضور وی دوران موفقی در لیگ داشته است.

محمدرضا کشوری‌فرد ادامه داد: عنایتی در بازی با استقلال تنها از هواداران این تیم خداحافظی خواهد کرد اما در سه بازی باقی مانده تا پایان شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال برای تیم صبا به میدان می‌رود و یقینا در بازی هفته پایانی با استقلال خوزستان مراسم خداحافظی وی برگزار می‌شود.


انتهای پیام / 136


کد مطلب: 47300

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/47300/صبا-آسمان-آبی-فکر-3-امتیاز-آقای-گل-اندیشه-خداحافظی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir