کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر عصائب اهل الحق عراق:

فتوای مرجعیت شیعه و سنی را متحد کرد/ملت عراق حمایت‌های ایران را فراموش نمی‌کند

خبرگزاری فارس , 25 بهمن 1395 ساعت 12:00

قم نیوز: دبیرعصائب اهل الحق عراق گفت: فتوای مرجعیت شیعه در خصوص مبارزه با تروریست‌ها توانست مردم عراق و شیعیان و اهل سنت را با همدیگر متحد کند.


به گزارش قم نیوز، به نقل ازپایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ، حجت الاسلام سید محمد طباطبایی در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران نه تنها برای ایران برکات و آثار فراوانی به دنبال داشت بلکه برای دیگر کشورها و گروه‌ها مثل حزب الله لبنان و حشد الشعبی و نیروهای بسیج مردمی عراق نیز برکات زیادی به دنبال داشت و ما مردم عراق از ثمرات این انقلاب بهره می‌گیریم.

وی با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: حفظ انقلاب و حفظ آثار آن از اصل انقلاب سخت‌تر است که با وجود رهبر ایران شاهد حفظ آن‌ها هستیم و دلیل آن حضور مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن است که این مردم از انقلاب و ارزش‌ها و رهبر خودشان تمام قد دفاع کردند.

دبیرعصائب اهل الحق عراق خاطرنشان کرد: بعد از خروج اشغالگران آمریکایی از عراق، دولتمردان آمریکا با تجهیز و تشکیل گروه‌های تروریستی مثل داعش خواستند سلطه خود را در عراق حفظ کنند و منطقه را ناامن کنند که البته نیروهای مردمی عراق توانستند با آنان مقابله کنند.

طباطبایی اظهار کرد: مردم عراق هیچگاه حمایت‌های ایران را فراموش نخواهد کرد چرا که ایران توانست با حمایت‌های خود نقش مهمی را در پیروزی‌های مردم عراق بر عیله دشمنان خود داشته باشد.

وی اضافه کرد: فتوای مرجعیت شیعه در خصوص مبارزه با تروریست‌ها توانست مردم عراق و شیعیان و اهل سنت را با همدیگر متحد کند و دشمن را شکست بدهد و این مساله برای ایادی آمریکا خیلی سنگین بود.

طباطبایی اظهار کرد: اتحاد مردم، ارتش، پلیس و نیروهای حشد الشعبی در عراق توانست ضربه سنگینی به تروریست‌ها و دشمنان داخلی و خارجی عراق بزند.

عصائب اهل الحق گروهی از مجاهدان شیعه هستند که پس از اشغال عراق به وسیله آمریکا در گردان‌هایی موسوم به «مجامیع خاصه» سازماندهی شدند و به دفاع از کشور و مردم خود برخاستند، اما نقش پررنگ‌تر این مجاهدان، در زمان حمله تروریست‌های متحد آمریکا و صهیونیسم به سوریه و سپس عراق دیده شد، یعنی زمانی که آنان ــ همانند نیروهای حزب الله لبنان ــ برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) سینه سپر کردند و شهدای زیادی را در دفاع از حریم عقیله بنی هاشم(س) تقدیم کرد.

عصائب اهل الحق سپس در زمان هجوم داعش به عراق، مأموریت دفاع از عتبات عالیات را بر عهده گرفت و در این راه نیز در کنار ارتش عراق و گروه‌های دیگر مقاومت، مجاهدت‌های زیادی کرد.

انتهای پیام / ۱۳۶


کد مطلب: 46310

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/46310/فتوای-مرجعیت-شیعه-سنی-متحد-ملت-عراق-حمایت-های-ایران-فراموش-نمی-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir