کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کمیته امداد تنها متولی جمع آوری زکات فطره شد

خبرگزاری فارس , 2 مرداد 1393 ساعت 10:44

قم نیوز: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم گفت: بر اساس دستورالعملی که از سوی شورای عالی زکات به تمام دستگاه‌ها ابلاغ‌ شد، کمیته امداد امام خمینی تنها متولی جمع‌آوری زکات فطره در کشور است.


به گزارش قم نیوز، عبدالله جلالی با اشاره به‌قرار گرفتن در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: پرداخت زکات فطره را یکی از واجباتی عنوان کرد که هر مسلمانی باید به آن پایبند باشد.

وی میزان پرداخت فطره برای هر فرد مکلف و مسلمان را ۳ کیلو قوت غالب عنوان کرد و گفت: بیشترین تغذیه مردم در طول سال برنج و نان است که بر اساس همان معیار علمای اعلام، برای تعیین میزان فطره فتوا داده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم ادامه داد: توزیع پاکت‌های مخصوص پرداخت زکات فطره از سوی این نهاد در استان قم آغاز شده که برای آگاهی بیشتر همشهریان، پشت آن برخی مسائل شرعی توضیح داده‌ شده است.

وی با تبیین برخی از این مسائل شرعی گفت: بر اساس موازین شرعی سادات نمی‌توانند زکات فطره خود را به افراد عام بدهند و حتماً باید به سادات داده شود.

جلالی مبلغ زکات فطره را بر اساس فتوای آیت‌الله سیستانی ۳۶ هزار ریال، آیت‌الله شبیری زنجانی ۴۰ هزار ریال و آیت‌الله مکارم شیرازی ۴۵ هزار ریال عنوان کرد.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خویش، مسئله جمع‌آوری زکات فطره را مورد توجه قرارداد و گفت: بر اساس دستورالعملی که از سوی شورای عالی زکات به تمام دستگاه‌ها ابلاغ‌ شده است هیچ دستگاه و موسسه خیریه‌ای غیر از کمیته امداد امام خمینی اجازه جمع‌آوری فطره را نخواهد داشت.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده مساجد می‌توانند با جمع‌آوری فطره، فقرای همان محل را پوشش دهند و این اقدام با هماهنگی هیئت‌ امنای مسجد، کمیته امداد امام خمینی و روحانی مسجد صورت می‌گیرد.

*۱۵۰ صندوق جمع‌آوری زکات فطره در شهر مستقر می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم، شمار صندوق‌های جمع‌آوری فطره را بیش از ۱۵۰ مورد ذکر کرد و گفت: صندوق‌های جمع‌آوری فطره هنگام اقامه نماز عید سعید فطر در اطراف حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) و مسجد امام حسن عسگری (ع) مستقر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش از اعلام آمادگی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای مشارکت در برگزاری باشکوه روز قدس خبر داد و تصریح کرد: برای کمک به مردم مظلوم فلسطین و غزه، صندوق‌هایی برای جمع‌آوری هدایا در نظر گرفته‌شده که در مسیر راهپیمایی مستقر خواهد شد.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 25594

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/25594/کمیته-امداد-تنها-متولی-جمع-آوری-زکات-فطره

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir