کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس هیات امنای بنیاد فرهنگی آل یاسین

فرمان لغو 2030 توسط رهبری وتو اسلامی بود

خبرگزاری فارس , 25 خرداد 1396 ساعت 11:00

قم نیوز: رئیس هیات امنای بنیاد فرهنگی آل یاسین گفت: فرمان حذف سند ننگین 2030 توسط رهبری یک وتو اسلامی در جهان بود.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام عباس بهادر، ضمن تبریک کنار رفتن سند ننگین 2030 به فرمان رهبر معظم انقلاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: این سند را باید از سه بعد مختلف بین‌المللی، داخلی و محتوایی مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به بعد بین‌المللی این سند خفت‌بار آموزشی که قرار بود به کشور ما تحمیل شود، گفت: موضع‌گیری جدی رهبری در ارتباط با این سند، نشان از اقتدار ایران اسلامی در سطح جهان بود که به منصه ظهور گذاشته شد.

رئیس هیات امنای بنیاد فرهنگی آل یاسین با تاکید براینکه ایجاد وتو اسلامی در سطح دنیا با مخالفت اجرای سند آموزشی 2030 رقم خورد، تصریح کرد: در حالی که سازمان ملل متحد ناظر بر اعمال کشورهای دنیاست و کشورهای آمریکا، روسیه و چین حق وتو دارند ولی شاهد هستیم که به صورت جدی برخی کشورها حقوق سایر کشورهای دنیا را زیر پا می‌گذارند که در این راستا لازم بود یک وتو اسلامی با قدرت وارد شود و ابهت اسلام را نشان دهد.

بهادر با اشاره به چگونگی ابلاغ سند آموزشی 2030 عنوان کرد: کمیسیونی تشکیل شد و سندی در ارتباط با آموزش به صورت بین المللی نوشته و به کشورهای گوناگون از جمله ایران ارسال شد.

وی با تاکید اینکه هرگز نمیشد که روی سند آموزشی 2030 به عنوان یک سند جامع حساب کرد، گفت: اگر قرار بود سندی جهانی نوشته شود باید کمیته مشترکی تشکیل شده و از کشورهای شرقی، غربی، خاورمیانه و قاره‌های دور در آن نظر می دادند و نتیجه آن به صورت مکتوب و جامع به کشورهای جهان ارسال می شد.

رئیس هیات امنای بنیاد فرهنگی آل یاسین، ابعاد داخلی این سند که باید همواره مورد توجه قرار بگیرد را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در اجرای این سند اختلافاتی بین مسوولان کشور وجود داشت که این اختلافات ریشه سلیقه‌ای داشت به همین دلیل همه مسوولان اظهار بی اطلاعی می کردند و دولت مشغول کار خود شده بود.

بهادر با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه اگر تقابل هزینه دارد، سازش هم هزینه دارد، ابراز کرد: شاید مسوولان دولتی گمان کردند که اگر تعامل کنند هزینه کمتری باید بپردازند در حالی که ریشه اعتقادی و محتوایی دین را زیر سوال می‌رفت که هزینه آن به مراتب بیشتر بود.

این محقق و پژوهشگر با اشاره به اینکه سند 2030 کامل در اختیار مسوولان قرار نگرفته است، تصریح کرد: نکاتی به صورت فهرست‌وار به عنوان دستورالعمل اجرایی ابلاغ شد که پشت این فهرست مسائل فراوانی پنهان بود و رهبر معظم انقلاب با درایت متوجه این مسئله شدند.

وی گفت: مسوولان بی‌توجه به سخنان رهبری مشغول کار خود بودند در حالی که رهبری سند تحول آموزشی را ابلاغ کرده بودند.
رئیس هیات امنای بنیاد فرهنگی آل یاسین خاطرنشان کرد: یک سوم جمعیت جهان دین مدار هستند ولی این سند آموزشی ننگین هیچگونه نگاه دینی نداشت.

وی با اشاره به سخنرانی‌های مدبرانه رهبری یاد آور شد: همانگونه که رهبری هم به این مسئله اشاره کردند این سند به دنبال جدایی دین از آموزش بود و دشمنان قصد داشتند با اجرای این سند در کشورهای خاورمیانه به ویژه ایران به این مهم دست یابند.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 49624

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/49624/فرمان-لغو-2030-توسط-رهبری-وتو-اسلامی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir