کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وحدت بین مسئولان موجب پیشرفت قم می‌شود

خبرگزاری فارس , 3 تير 1393 ساعت 12:21

قم نیوز: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه همیشه از اختلاف بین مسئولان ضرر کرده و یکی از موانع اصلی توسعه اختلاف بین مسئولان است گفت: وحدت بین مسئولان موجب پیشرفت قم می‌شود.


به گزارش قم نیوز، عباس ذاکریان با اشاره به اینکه اختلاف بین مسئولان از موانع اصلی توسعه است اظهار کرد: مسئولان باید از ایجاد اختلاف پرهیز کنند تا شیرینی خدمت‌رسانی خوب و مناسب در ذائقه مردم بنشیند، بهترین فصل‌الخطاب برای تنظیم مناسبات و روابط بین دستگاه‌های استان قانون است.

وی با بیان اینکه‌ همه باید به قانون پایبند باشند، ادامه داد: در زمینه اختلاف‌نظرها و اختلاف سلایق که سبب کاهش پیشرفت و آبادانی قم بوده می‌توانیم به تذکر جدی رهبری اشاره کنیم که در سفر پر خیر و برکت خودشان به قم به مسئولان داشتند و به شدت همه مسئولان را از ایجاد اختلاف برحذر داشتند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر و اعضایی که مشغول فعالیت هستند مظهر خواست و اراده مردم قم برای مدیریت شهر هستند و مردم به این گروه رای دادند تا شهر را مدیریت کنند، نماد این شورا، شهردار آن است که منتخب شوراست.

وی با بیان اینکه شهردار قم با اکثریت قاطع آرای شورا انتخاب شده و مورد حمایت قاطع شورا بوده است گفت: اگر انتقادی وجود دارد باید در شورا مطرح شود تا در یک فضای منطقی مسائل حل و فصل شود.

ذاکریان یادآور شد: اگر مسئولان انتقادی دارند باید پیش از آن با شورا مطرح کنند تا این فضا به مردم منتقل نشود که مردم احساس کنند که بین مسئولان اختلاف است.

وی با بیان اینکه استاندار به عنوان عالی‌ترین مقام دولت در استان است و باید به اختیارات قانونی ایشان احترام گذاشته شود افزود: شهردار به عنوان مقام اجرایی شهر از سوی شورای منتخب مردم انتخاب می‌شود و‌ باید به جایگاه قانونی وی احترام گذاشته شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: قم ام‌القرای جهان تشیع و خاستگاه انقلاب است و با توجه به حضور مراجع و حوزه‌های علمیه و پایتخت و مرکز فرهنگی نظام جمهوری اسلامی اگر شهردار دغدغه فرهنگی داشته باشد، بدون تردید نقطه مثبتی است.

وی یادآور شد: همواره تاکید داشتیم که شهرداری از نهاد خدماتی و عمرانی به نهاد خدماتی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی تبدیل شود تا بتوانیم در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز تاثیرگذار باشیم و این نقطه مثبت نباید به عنوان نقطه ضعف تلقی شود.

ذاکریان با بیان اینکه عمران، آبادانی و خدمت‌رسانی در شهر توسط شهرداری به ویژه در یک یا دو سال اخیر شتاب گرفته است گفت: با وجود مشکلات مالی دولت، شهرداری همه پروژه‌ها را با کمک و همیاری مردم پیش می‌برد و میزان رضایتمندی نسبی مردم بالاتر رفته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: قم همیشه مظهر وحدت و وحدانیت بوده و امام خمینی(ره) حرکت جهانی خود را از قم شروع کردند و ندای وحدت همیشه از قم به گوش جهانیان رسیده و اکنون با حضور مراجع، حوزه‌های علمیه و اندیشمندان و فرهیختگان دینی بحث‌هایی که از قم به جهان منتشر می‌شود، بحث وحدت و وحدانیت مورد توجه جدی است.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 24694

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/24694/وحدت-بین-مسئولان-موجب-پیشرفت-قم-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir