کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد حوزه علمیه قم:

حضرت زهرا(س) همیشه گوش به فرمان ولی خدا بود/فقه حضرت زهرا(س) در حوزه راه اندازی شود

خبرگزاری فارس , 24 بهمن 1395 ساعت 17:00

قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: حضرت زهرا(س) همیشه گوش به فرمان ولی خدا بود و این نشانه عظمت این حضرت است.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) که با حضور آیت الله مکارم شیرازی در مدرسه امیرالمومنین(ع) برگزار شد، با اشاره به نقش زنان در تربیت فرزندان اظهار کرد: زنان و مادران نقش تاثیرگذاری در تربیت فرزندان باایمان و صالح دارند.

وی ادامه داد: زنان می‌توانند با رفتار و عملکرد خود جامعه ای را به منزلگاه توحید و یا گمراهی، تباهی و فساد برسانند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: حضرت زهرا(س) تا آخرین لحظه عمر خود لحظه ای دست از حمایت ولی خدا برنداشت و او همیشه گوش به فرمان ولی خدا بود، این نشانه عظمت حضرت زهرا(س) است.

صالحی خوانساری با اشاره به زندگی حضرت زهرا(س) اظهار کرد: زندگی این حضرت پر از درس برای همگان است، حضرت زهرا(س) یک زندگی کوتاه ولی پر از عظمت داشت و نمی‌توان عظمت زندگی این حضرت را در چندین جلسه گفت.

وی ادامه داد: جامعه زمان حضرت زهرا(س) ارزش این حضرت را نشناخت و مشکلات زیادی را برای حضرت زهرا(س) ایجاد کرد و این مساله نشانه مظلومیت این حضرت است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: باید برای خارج شدن از مشکلات از مکتب غنی اهل بیت(ع) استفاده کنیم، اما متاسفانه تاکنون بهره خوبی را از مباحث غنی اسلام و مکتب اهل بیت(ع) نبردیم.

صالحی خوانساری با اشاره به خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) اظهار کرد: این خطبه کمتر مورد توجه قرار گرفته است، حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه مباحث ارزشمندی در خصوص توحید، رسالت، نبوت و شریعت بیان کرد.

وی ادامه داد: در گذشته این رسم وجود داشت که کلاس فاطمه شناسی برگزار می‌شد، از خدا و رسول اکرم(ص) مباحث زیادی در خصوص فضائل حضرت زهرا(س) به دست ما رسیده است و باید برای تبیین این فضائل فقه حضرت زهرا(س) در حوزه علمیه راه اندازی شود.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) تاکید زیادی بر مساله حجاب داشت و این حضرت حتی در برابر شخص نابینا هم حجاب می‌گرفت.

انتهای پیام / ۱۳۶


کد مطلب: 46294

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/46294/حضرت-زهرا-س-همیشه-گوش-فرمان-ولی-خدا-فقه-حوزه-راه-اندازی-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir